Complim 3 anys divulgant la recerca del Campus de Gandia

Més de 1.000 dies després d’arrancar el projecte del blog de ciència del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, permeteu-nos un xicotet moment per a fer balanç.

3 anys, 123 entrades, quasi 90.000 visites i 32.000 usuaris més tard, les persones que fem possible el projecte UPV Gandia Ciència solament podem donar-vos les gràcies per estar a l’altre costat de la pantalla i per dedicar un poc del vostre temps cada setmana a llegir les novetats sobre l’activitat científica i investigadora del Campus de Gandia.

Com bé indicàvem el primer dia en la nostra presentació, el blog UPV Gandia Ciència és un canal en el qual compartim notícies d’interès tecnològic i científic, congressos, esdeveniments i activitats de divulgació científica. I gràcies a la presència en xarxes socials (Facebook, Twitter, Flickr i YouTube) i a la vostra complicitat aconseguim una important interacció que permet que vosaltres ens comenteu quins temes us interessen més i que nosaltres fem un millor treball de divulgació.

Però aquest nosaltres és més plural que mai. És un nosaltres que engloba a més de 25 persones, entre personal investigador, tècnic i estudiants de la UPV, el principal interès dels quals és la divulgació científica i reafirmar la importància que té el R+D+i. El futur depèn d’allò que investiguem i aprenguem ara.

LES 10 ENTRADES AMB MÉS VISITES

En el blog compartim els continguts organitzant-los en 5 categories principals. Quatre d’elles corresponen a les àrees d’estudi que s’imparteix al nostre campus: Ambientals, Comunicació Audiovisual, Telecomunicacions i Turisme. I una cinquena, Ciència i Societat, d’àmbit més genèric. I de les 123 entrades publicades aquestes són les 10 que més interès han suscitat:

1. Viatja amb la Tortuga Lola:  4.010 visites
  2. El trobarem a faltar, doctor Cooper: 3.275 visites
  3. Gandia acull un congrés internacional sobre sèries de televisió: 2.047 visites
  4. La tesi doctoral de l’investigador Noé Jiménez, premiada per la seua excel·lència: 1.455 visites
  5. Diari d’un científic a Nova York: 1.278 visites
  6. Una espècie exòtica de cranc gegant podria amenaçar la biodiversitat del Mediterrani: 1.150 visites
  7. Ciència per a tots els públics en la XII Setmana de la Ciència: 894 visites
  8. Un gandià format en el Campus de Gandia, Premi Extraordinari de Doctorat de la UPV: 891 visites
  9. El sòl i els monòlegs científics protagonitzen la XI Setmana de la Ciència: 865 visites
  10. Una cortina mòbil davant de la llum, el soroll, la calor, el foc i les radiacions electromagnètiques: 840 visites

ALGUNES DADES SOBRE ELS NOSTRES LECTORS

1) Edat dels visitants al blog UPV Gandia Ciència

Edad de los visitantes

2) Percentatge de dones (female) i homes (male) que visiten el blog

Porcentaje de mujeres (female) y hombres (male) que visitan el blog

3) Els 10 principals països de procedència

Los 10 países de procedencia principales

UN ESPAI TRILINGÜE

Des que iniciàrem les publicacions periòdiques, juliol del 2014, aquest espai s’escrivia completament en valencià i castellà. A més, a partir del 2015, decidírem fer un pas més i afegir l’anglès. A partir d’aquest moment, tot el contingut publicat en el blog està disponible en els tres idiomes. D’aquesta manera, aconseguim una web “trilingüe” (valenciàcastellà anglès) amb l’objectiu principal de facilitar que el contingut publicat siga llegit i entés pel major nombre de persones possible.

Són diverses les raons i arguments que ens van portar a fer el pas a l’anglès:

1. L’anglès, la llengua de la ciència i la recerca
  2. Pla estratègic de la UPV i del Campus de Gandia
  3. Posicionament en cercadors i reputació online

TORNEM AL SETEMBRE

També volem aprofitar per a acomiadar-nos. Un comiat breu, com els anys anteriors. Durant el mes d’agost, agafarem forces. A partir de setembre, continuem amb més notícies, opinions, reportatges i esdeveniments relacionats amb l’activitat científica del Campus de Gandia. Si no podeu aguantar l’espera, recordeu que podeu escoltar els programes de ràdio de Ciència Propera i veure els vídeos de ciència i recerca en el nostre canal de YouTube. Ens veiem prompte.