Gandia acull un congrés internacional sobre sèries de televisió

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València acull el Congrés Internacional Cinema/Sèries, el 6 i 7 de novembre, en el qual experts internacionals analitzaran els processos de transvasament que s’estan produint entre les sèries de televisió i el cinema, tant en l’àmbit de la producció com en narrativa o estètica.

La inscripció està oberta en la pàgina web http://www.researchseries.org/ amb un preu de 20 euros per a estudiants i Alumni UPV i 60 euros per als altres públics. L’idioma de treball serà majoritàriament l’anglès.

‘Sherlock Holmes’, ‘Hannibal’, ‘Fargo’, ‘El Xou de Truman’, ‘Totes les dones’, ‘Gomorra’, ‘Mad Men’, ‘Breaking Bad’, ‘Batman’, ‘Calígula’ o ‘Xiques d’avui dia’ seran algunes de les obres sobre les quals reflexionaran investigadors d’universitats angleses, espanyoles, italianes, canadenques, nord-americanes, alemanyes o turques.

CINEMASERIES

Segons explica Héctor J. Pérez, professor de Comunicació Audiovisual del Campus de Gandia i un dels organitzadors del congrés, el cinema és la principal font d’inspiració de sèries de televisió, tant en la dimensió de la seua producció com en les seues dimensions estètiques. ‘Al mateix temps, la maduració de la narrativa de les sèries ha comportat una tendència inversa, ja que cada vegada es reconeix més la influència de productes televisius en les narratives cinematogràfiques i en la indústria del cinema en general’, afirma. En aquest sentit, l’objectiu del congrés és, doncs promoure una anàlisi crítica del tràfic d’idees que es produeix des de les pel·lícules a les sèries i viceversa, a més de propiciar acostaments teòrics que ajuden a comprendre els processos d’influència entre tots dos mons.

Entre els ponents del congrés es troben Roberta Pearson, de la University of Nottingham, que oferirà la conferència ‘Intertextuality and the Sherlock Holmes Franchise’; Manuel Palacio (Carlos III University of Madrid), que reflexionarà sobre el ‘Univers literari en la transmedialitat contemporània. El cas de cinema i televisió i les obres d’Arturo Pérez Reverte’; Guglielmo Pescatore (University of Bologna), la ponència del qual es titula ‘Adaptation, Remediation, Transmedia Storytelling and the Ecosystem Approach. Marvel and Dc Comics Universes’; Kathrin Fahlenbrach (University of Hamburg), que parlarà sobre ‘The Audiovisual Performance of Ambivalent Characters in Complex TV Narration. Cognitive and Emotional Aspects’ i Jane Feuer (University of Pittsburgh, USA), que dissertarà sobre ‘Musical Television: Smash and the Broadway Musical on TV’.

El congrés Cinema/Sèries és possible gràcies a dos projectes de recerca finançats per l’estat espanyol: Estratègies d’innovació teòrica en l’anàlisi de la narrativa en sèries de televisió i Valor estètic i altres valors en l’art: el paper de l’expressió, a més de gràcies al suport rebut pel Campus de Gandia i el Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art de la UPV.

Més informació:

Inscripcions i secretària tècnica del congrés:

Luisa Camps Palanca

Campus de Gandia F-201.  Tlf: 962849456 (Ext.:49456). E-mail: macampa@upv.es