Safor Salut tanca el 2022 amb resultats positius

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València    (UPV), FisabioDepartament de Salut de Gandia, Fisabio-HACLE La Pedrera, i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), aconsegueix un balanç positiu de la seua activitat en 2022. Per a la seua execució ha comptat amb una ajuda de l’Agència  Valenciana de la Innovació (AVI).

Durant l’anualitat, en el marc del programa, s’han dut a terme un gran nombre d’actuacions destinades a impulsar la generació de projectes d’investigació i innovació col·laboratius que permeten el desenvolupament de solucions innovadores en el camp de la salut.

S’ha treballat en contínua col·laboració amb entitats i agents socials:  la Fundació per a la Investigació Sanitària a la comarca de La Safor (AISSA), l’Associació Espanyola Contra el Càncer Gandia, l’Associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA), la Fundació Espurna, l’Associació Parkinson Gandia-Safor, l’Associació de Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor i l’Ajuntament de Gandia. A més, en 2023 s’han incorporat com a col·laboradors de Safor Salut: Districte digital eHealth Comunitat Valenciana i la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana.

Durant el 2022 es va realitzar de manera híbrida una Píndola Tecnològica sobre aspectes clau per al desenvolupament d’apps en el sector salut i dos Tallers de co-creació (Pacients pendents d’ubicació a l’alta i Intel·ligència artificial aplicada a malalties neurològiques).

A més, l’equip tècnic Safor Salut i el personal investigador, sanitari i de les empreses han participat en 5 esdeveniments d’innovació (un taller i una jornada Innotransfer, VLC Health & I, iDays i Districte digital eHealth).

Per a aconseguir els objectius fixats, el programa compta amb un sistema de captació d’idees de projecte que, mitjançant les activitats realitzades i la plataforma web www.saforsalut.es, es troben en aquests moments 25 idees publicades. Del total d’idees actives, el 20% compta amb participació empresarial i el 50% està en fase de desenvolupament.

Per a la posada en marxa i execució dels projectes han participat 32 investigadors/es principals de Fisabio i 26 de la Universitat Politècnica de València, i també 11 empreses, 12 agents socials i 3 instituts tecnològics.

NOUS REPTES

L’equip Safor Salut ha avaluat positivament els resultats obtinguts en 2022 durant la reunió de la Comissió de Seguiment del projecte, duta a terme el mes de febrer . A més, al llarg de la reunió s’han aprovat els objectius per al 2023 i s’ha  incidit en “la importància de continuar treballant per a fomentar la col·laboració entre el sector sanitari, tecnològic, empresarial i social per al desenvolupament d’innovacions en el sector salut”. Així mateix, s’ha  analitzat la continuïtat del projecte i les principals línies d’actuació a realitzar en els pròxims anys, posant el focus en l’Atenció primària i en la incorporació de nous col·laboradors socials i empresarials per a potenciar aquestes àrees.

GENERACIÓ D’IDEES

Si tens una idea de projecte d’investigació o d’innovació sanitària i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-la a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo.  A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es

Fisabio: María Prada | prada_marmar@gva.es, Amparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es,  Amparo Estruch |amparo.estruch@fisabio.es ,

Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llàcer | llacer_sil@gva.es