Fluyo, el protector íntim intel·ligent

Fluyo, el primer protector íntim intel·ligent dissenyat per estudiants del grau i màster en Enginyeria Biomèdica de la Universitat Politècnica de València (UPV) és ja un èxit. Ha aconseguit el primer premi en el concurs iDays EIT Health europeu, guanyant primer en la UPV i posteriorment a Viena.

Fluyo consta d’un protector íntim capaç de detectar canvis en el PH, consistència, color i olor del flux vaginal. Funciona al costat d’una aplicació mòbil que, usant la càmera del dispositiu, pot identificar i registrar els canvis, a més de visualitzar gràfics de tendències. Amb aquests paràmetres l’aplicació informa la dona de qualsevol mena d’anomalia quant a infeccions, inflamacions o malalties de transmissió sexual.

Les seues creadores són Coral Blanquer, Sara Pérez, Ekaterina Panova i Laura Almendros, per a qui aquest reconeixement “suposa una catapulta que ens ajudarà a accelerar el projecte i poder dur-lo a terme. Ens sentim extremadament agraïdes i acollides per la comunitat universitària i europea, que tenen la mateixa il·lusió que nosaltres pel projecte i volen veure’l ja en el mercat”.

Concurse i-Days

El concurs i-Days promou la innovació en salut entre estudiants universitaris a través de dotzenes de programes d’un i dos dies que es duen a terme en institucions acadèmiques de tot Europa. Estudiantat de totes les àrees acadèmiques reben una introducció a les eines pràctiques d’innovació en salut i competeixen en equips per a enfrontar els desafiaments de salut de la vida real plantejats per EIT Health, organitzacions locals, corporacions privades o empreses emergents.

Previ al concurs i-Days de València es va efectuar una taula redona per a analizar els problemes per resoldre en l’àmbit de la salut, que precisen d’una solució o millora, així com nous reptes, amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar les idees de l’alumnat.

En aquesta taula redona va participar personal expert en diferents àmbits del sector salut:

Carlos M. Atienza , Director de l’àmbit de tecnologia sanitària en Institut de Biomecànica de València (IBV)
Mila Sycheva, Responsable d’operacions i diversificació en Districte Digital Comunitat Valenciana
Pilar Sánchez , tècnica de Safor Salut al Campus de Gandia (UPV),
Amparo Arlandis , tècnica del programa Safor Salut en l’Àrea  d’Innovació en Fisabio,

iDays EIT Health Valencia se celebra anualment i està organitzat per José Millet, professor de la UPV,  i com a mentor Óscar Morant, tècnic d’IDEES UPV (Campus de Gandia), entre altres col·laboradors.

Fluyo va resultar seleccionada entre els 19 projectes presentats en l’iDays  EIT Health Valencia de la UPV, en el qual va participar alumnat de 27 nacionalitats diferents de més de 30 titulacions entre Grau, Màster i Doctorat.

L’iDays València està patrocinat per la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València i l’Ajuntament de Gandia, entre altres entitats i compta també amb la col·laboració de Safor Salut, que està gestionant la cerca de socis i aprovant la posada en marxa de la idea.

Districte e-Health Gandia

La Conselleria d’Innovació, a través de Districte Digital Comunitat Valenciana de la mà de l’acceleradora Innsomnia i l’Ajuntament de Gandia, avança en el seu projecte Districte e-Health Gandia, amb noves accions de dinamització i transformació tecnològica que cerquen convertir la ciutat en un pol d’innovació digital i investigació per al sector salut. Aquest és el valor afegit que aporta la nova plataforma tecnològica Districte e-Health, situada des de fa uns dies en l’edifici de l’Ajuntament  al costat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

A la inauguració va assistir el director General per a l’Avanç de la Societat Digital de la Generalitat Valenciana, Juan Ignacio Torregrosa; així com representants de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública; l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto; el responsable de projectes d’Innsomnia , Francesc Pons, i el professor de la Universitat Politècnica de València (UPV), José Millet, representants del Campus de Gandia i Safor Salut, al costat de diverses empreses emergents del repte salut, i grans corporacions com Novartis i instituts tecnològics.

Per part seua, José Manuel Prieto, alcalde de Gandia, ha recalcat la importància d’aquesta plataforma per a l’enfortiment del teixit empresarial i sanitari valencià. “Tenim la millor ubicació per a convertir-nos en un referent de la salut i el benestar de tota la Comunitat Valenciana. Tenim les ganes, l’ecosistema empresarial i el suport de les institucions. Aquests són els millors ingredients perquè Districte Digital isca bé i per a perseverar en aquest model de ciutat que mira pel benestar dels seus ciutadans”, ha destacat.

Precisament, l’atenció personalitzada, la interconnectivitat i la qualitat assistencial han sigut tres dels temes tractats per les autoritats, experts sanitaris i emprenedors durant l’acte de presentació. On s’ha explicat la dinàmica adoptada per les empreses que ja estan allí instal·lades, així com les dades obtingudes en les proves pilot que han implantat les empreses emergents: Movsa, Legit.Health, Mediktor i Tucuvi.

L’esdeveniment també va servir com a carta de presentació del projecte Fluyo, projecte que uns dies abans havia aconseguit el primer premi en l’iDays  EIT Health europeu.