Safor Salut treballa per a millorar la qualitat de vida de pacients després de l’alta hospitalària

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), va organitzar el dijous 26 de maig, a l’Hospital de la Pedrera, un taller de cocreació sobre la coordinació de recursos en la transferència de cures de pacients a la comarca de La Safor.

Aquest repte va ser proposat pel Departament de Salut de Gandia i l’HACLE La Pedrera en un taller de creativitat realitzat pel programa Safor Salut al novembre de l’any passat.

L’objectiu d’aquesta sessió ha sigut madurar la idea, en cooperació amb tots els socis de l’entorn Safor Salut, amb l’objectiu final de generar projectes innovadors, per a la millora de la transició de pacients, des de l’hospital a la destinació més adequada a nivell territorial.

En aquesta sessió de treball han participat activament representants de Fisabio, Campus de Gandia (UPV), Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), l’Associació Espanyola Contra el Càncer, la Fundació Espurna, l’Associació de Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor ), la Mancomunitat de Municipis de la Safor, l’Ajuntament de Gandia, l’Hospital La Pedrera i el Departament de Salut de Gandia.

INNOVACIÓ I REPTES SANITARIS

Els tallers de cocreació estan especialment enfocats a aquells casos que requereixen un treball de desenvolupament d’un repte o idea en el qual és necessària la participació d’altres institucions per a dur-lo a terme. Són tallers en els quals persones amb diferents perfils participen en l’anàlisi de la situació, generant divergència, proposant com poden participar en el desenvolupament i diferents vies de solució, que acaben estructurant-se en la definició d’un projecte d’investigació o innovació col·laboratiu.

A més, durant aquest any , l’equip de Safor Salut planeja realitzar píndoles d’innovació i més tallers de cocreació que implicaran  tots els agents involucrats en l’entorn Safor Salut.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es, Amparo Estruch | maesmon@upv.es

Fisabio: María Prada | prada_marmar@gva.es, Amparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es, Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llàcer | llacer_sil@gva.es

Empresas-FAES:  Josep Miquel Juan|  mjuan@cev.es    Fina López | info@faesafor.com,