Safor Salut reuneix agents socials en un taller de creativitat

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta del  Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), ha reunit el col·lectiu d’agents socials que participen en el projecte com a col·laboradors en un taller de creativitat per a la generació i desenvolupament d’idees de projectes sanitaris, el dimarts 30 de novembre en l’edifici de Foment de Gandia.

La sessió s’ha centrat a aproximar i connectar els agents participants, així com a donar a conèixer i aplicar tècniques de creativitat en els processos de definició i desenvolupament d’idees i reptes. Tot això amb l’objectiu final d’impulsar la generació de nous projectes d’investigació i innovació sanitaris entre tots els agents involucrats en el programa.

En la sessió han participat representants de la Fundació per a la Investigació Sanitària a la comarca de La Safor (AISSA), l’Associació Espanyola Contra el Càncer de Gandia i València, l’Associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA), la Fundació Espurna, l’Associació Parkinson Gandia-Safor, la Associació de Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor, l’Ajuntament de Gandia, l’Hospital La Pedrera i el Departament de Salut de Gandia.

CREATIVITAT PER A RESOLDRE REPTES SANITARIS

Els tallers de creativitat estan especialment enfocats a aquells casos que requereixen un treball de pensament lateral (creativitat) per a la definició dels reptes. Són tallers en els quals persones amb diferents perfils participen en l’anàlisi de la situació, generant divergència i proposant noves idees i diferents vies de solució que acaben estructurant-se en la definició d’un conjunt de reptes.

“Hem partit dels diferents ‘reptes’ identificats pel col·lectiu d’agents socials que van ser exposats en la jornada Safor Salut per a co-crear solucions innovadores des d’un equip multidisciplinari”, assenyalen des de l’equip tècnic de Safor Salut.

RESULTATS ENFOCATS EN LES NECESSITATS DE PACIENTS

Aquestes sessions se centren en l’experiència de pacients. Consisteixen a comprendre les necessitats no cobertes de pacients com a persones usuàries del sistema sanitari i transformar, conjuntament amb la resta de professionals sanitaris, tecnològics i empreses, el context sanitari per a aconseguir resultats en salut i benestar innovadors.

“Les solucions innovadores seran millores i innovacions en productes i serveis que respondran a les necessitats de les persones, que hauran aportat el seu coneixement en el procés d’innovació des de l’inici”, apunten des de l’equip.

Durant l’any vinent , l’equip de Safor Salut planeja realitzar més tallers de creativitat amb els agents socials del projecte, així com píndoles d’innovació i tallers de co-creació que implicaran  tots els agents involucrats en aquest projecte.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/ideas-retos i t’ajudarem a trobar-lo.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada | prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis arlandis_ampviy@gva.es,

Elena Carrió | carrio_elearg@gva.esSilvia Llàcer llacer_sil@gva.es