El 2014 en 15 imatges

Recuperem alguns dels moments més importants de l’any respecte a ciència i recerca del Campus de Gandia:

1. Referència internacional en recerca sobre fibril·lació auricular

Un investigador del Campus de Gandia lidera un treball de més de dos anys que reuneix els últims avanços en anàlisis de senyals per al diagnòstic i tractament de les arítmies auriculars.

1. Lent acústica amb cristalls de so per a aplicacions mèdiques

Dins del camp dels cristalls de so, una de les aplicacions desenvolupades és un prototip d’una nova lent acústica per a aplicacions mèdiques. El cristall actua com una lent acústica afavorint la focalització de les ones sonores.

1. Jornades sobre l’Auir

Cicle de conferències sobre la situació de la platja de l’Auir (Gandia) en la qual científics de diferents àmbits van abordar el tema des d’una perspectiva ambiental, turística i urbanística.

1. Estudi sobre nivell de pesticides al riu Xúquer

Un estudi desenvolupat per investigadors de la UPV i de la UV han detectat concentracions puntualment elevades de pesticides en el curs del riu Xúquer. Aquestes concentracions no representen un perill immediat per als peixos però no es pot descartar efectes en metabolisme i comportament.

1. Capacitat de Càrrega Recreativa (CCR)

Un grup de recerca sobre Turisme del Campus aplica l’eina CCR que permet gestionar d’una manera sostenible aquells espais l’atractiu dels quals és el patrimoni tant natural com cultural i l’ús del qual inclou l’activitat turística.

1. Detecció de tortugues marines

Investigadors del Campus de Gandia, en col·laboració amb l’ARCA del Mar, han realitzat un estudi que permet detectar acústicament les tortugues marines utilitzant un sónar d’escombratge.

1. Comunica 2

En la 4a edició del congrés de xarxes socials va tenir lloc el taller “Difondre la ciència en xarxes socials”. Aquest congrés que s’ha convertit en referent nacional en el seu camp i ja prepara la seua nova edició per a febrer del 2015.

1. Científiques invisibles

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones es va celebrar la jornada “Científiques Invisibles” amb l’objectiu de mostrar el paper de les dones en la ciència i la recerca al llarg de la història. La jornada va comptar amb una exposició, una visita guiada dramatitzada i una taula redona amb la participació d’investigadores de la UPV.

1. Setmana de la Ciència

La Setmana de la Ciència va arribar l’any 2014 a la seua novena edició, una activitat l’objectiu de la qual és acostar la ciència a la població en general i especialment als joves preuniversitaris.

1. Exposició 20 anys d’investigació en el Campus de Gandia

Amb aquesta exposició es pretén acostar a la societat la ciència i la recerca que es duu a terme en el Campus de Gandia en el seu 20é aniversari.

1. Premis:  Andrés Lara, Tesi Doctoral UPV i Ràdio Gandia

Iván Herrero va rebre el premi Andrés Lara per a Joves Investigadors per part de la Societat Espanyola d’Acústica. El titulat Miguel García Pineda va obtenir un Premi Extraordinari de Tesi Doctoral UPV.

A més, el Campus aconseguí el reconeixement del jurat dels Premis Grup Ràdio Gandia per ser “un centre de referència no només en la formació acadèmica sinó també en investigació i desenvolupament”.

1. Restauració pintura de Joan de Joanes

Un equip d’investigadors de la UPV ha restaurat una obra inèdita del pintor Joan de Joanes. Es tracta d’una taula del segle XVI, que mostra el moment de la Crucifixió de Crist i que destaca per la seua gran riquesa cromàtica i estilística.

1. Las tortugues exòtiques amenacen la marjal de la Safor

Sara Herrero, en el treball final del Màster en Avaluació i Seguiment Ambiental d’Ecosistemes Marins i Costaners del Campus de Gandia, ha col·laborat en el projecte LIFE+Trachemys. Entre altres conclusions, el projecte ha detectat que la marjal de la Safor compta amb una gran superpoblació de tortugues Trachemys scripta elegans, les conegudes com a ‘tortugues d’orelles roges’.

1. Estudi per a reduir el soroll en llançaments espacials

Investigadors de la UPV desenvolupen per a l’ Agencia Espacial Europea (ESA), un projecte pioner l’objectiu del qual és aconseguir una reducció significativa del soroll en l’entorn de la plataforma de llançament durant l’enlairament de coets.

1. Projecte WOOL4BUILD

Investigadors del Campus de Gandia participen en el projecte WOOL4BUILD, el principal objectiu és desenvolupar un producte sostenible per a l’aïllament tèrmic i acústic d’edificis, basat en els residus de pèl i llana que es produeix en la indústria pelletera.