UPV GANDIA CIENCIA ENGLISH

El blog UPV Gandia Ciència, també en anglés. Are you ready?

Comença el 2015 i des d’aquest espai de difusió de la ciència i la investigació del Campus de Gandia de la UPV hem volgut fer un salt important amb el nou any. A partir d’ara, tot el contingut  que publiquem en cienciagandia.webs.upv.es estarà disponible en anglés. D’aquesta manera, aconseguim un web “trilingüe” (valencià, castellà anglés) amb l’objectiu principal de facilitar que el contingut publicat siga llegit i entès pel major nombre de persones possible. Per a completar l’acció, es compartiran en Twitter totes les setmanes les entrades del blog en anglés; i en Facebook, sempre que es considere oportú.
Són vàries les raons i arguments que ens han portat a realitzar l’esforç de traduir tots els textos publicats en el 2014 i al fet que les noves entrades que es generen a partir d’ara també estiguen disponibles en anglès:

1. L’anglès, la llengua de la ciència i la recerca. Els investigadors i investigadores saben que les publicacions en revistes i congressos de major repercussió es realitzen en anglès. D’igual manera, la difusió dels avanços científics en l’àmbit internacional se sol realitzar en aquest idioma. Amb aquest objectiu, volem contribuir a facilitar la col·laboració, tant d’institucions com amb empreses privades, que no consulten de forma tan assídua les publicacions científiques però sí internet i els social mèdia. Volem servir de finestra als projectes que naixen i que s’estan desenvolupant en el nostre Campus i proporcionar-los major visibilitat. Amb açò, a més, cobrim una demanda explícita per part del personal investigador ja que l’anglès és la llengua pont de la ciència.
  2. Estratègia de la UPV i del Campus de Gandia. La UPV, a través de la Unitat de Comunicació Científica (UCC) del Centre de Transferència Tecnològica, aposta per la divulgació de la ciència, tant en les llengües oficials com en anglès, la qual cosa augmenta la repercussió en mitjans de comunicació internacionals de prestigi. El Campus de Gandia s’uneix a aqueixa aposta i estrenyerà el treball amb la UCC per a donar visibilitat internacional al treball científic que es realitza a Gandia i posicionar el Campus i la ciutat com el centre de rellevància internacional que és. En definitiva, i tractant-se d’una universitat pública, l’objectiu és augmentar la rendibilitat de la inversió en recerca que realitza la societat.
  3. Posicionament en cercadors i reputació online. Publicar contingut en aquest idioma permet arribar a més gent ja que en realitzar una cerca en anglès en plataformes com Slideshare, Flickr o Twitter; i en cercadors com Google el nostre contingut apareixerà en els resultats. A més, no hem d’oblidar que l’anglès és l’idioma preferent en internet i en la ciència. Utilitzar títols, etiquetes, paraules clau i, en general, textos en anglès de manera estratègica permet aparèixer millor posicionat en les cerques. Respecte a la reputació, la UPV i el Campus de Gandia són institucions acadèmiques amb projecció internacional, per açò, entenem que cal consolidar i augmentar aquesta projecció dia a dia amb iniciatives conseqüents que afavorisquen aquesta meta, també en l’entorn digital.

Science with and for Society

Esta nova acció s’uneix a la tasca que es realitza de forma gradual i sostenible des de fa més de tres anys amb altres continguts i mitjans de comunicació socials. Algunes de les iniciatives que s’han dut a terme són:

1. Subtitulat de vídeos. Els vídeos que recullen l’activitat principal respecte a ciència i investigació del Campus de Gandia es poden visualitzar en YouTube amb subtítols en anglès. Exemple: “La investigació sí que funciona
  2. Imatges de Flickr. Des del 2013, es realitza la tasca de recopilació d’imatges que il·lustren les fites respecte de la tasca investigadora del Campus. Aquestes imatges vénen acompanyades d’un text i de l’etiquetatge per paraules clau en valencià, castellà i anglés.
  3. Document, presentació de l’activitat investigadora del Campus en Slideshare
  4. Facebook i Twitter. Aquest any també es començarà a compartir contingut en anglés a través dels  nostres dos canals principals en xarxes socials: la pàgina de Facebook i el compte de Twitter
  5. Notes de premsa. Des del 2015, enviament de notes de premsa en anglés a mitjans nacionals i internacionals d’aquelles notícies amb projecció internacional. Amb la col·laboració de la UCC.

Per últim, simplement us volem convidar que visiteu el web, en la llengua que preferiu, i esperem que us animeu a enviar-nos els vostres comentaris i suggeriments. Volem seguir creixent a poc a poc… with a little help of my friends 🙂