El soroll, un problema de salut

La Societat Espanyola d’Acústica (SEA) és un dels organismes més importants en l’àmbit de la investigació i divulgació acústica. Aquesta associació sense ànim de lucre va ser creada l’any 1969 amb l’objectiu de fomentar el progrés de l’acústica en els seus diferents camps, aspectes i aplicacions. “La Societat Espanyola d’Acústica es dedica a promoure l’estudi, la informació, la difusió i l’assessorament en l’àmbit de l’acústica. Qualsevol persona interessada pot associar-s’hi. Actualment, professionals, personal investigador, estudiants i entusiastes del camp acústic estan representats en el Consell Rector del qual forme part des de l’any 2009”, ha apuntat Jesús Alba, director del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i membre del consell rector de la SEA.

Per al director del Campus de Gandia, “pertànyer a la Societat Espanyola d’Acústica és un honor. Representa que el treball en docència, investigació i innovació que es realitza en acústica al nostre campus és molt rellevant. D’alguna manera, és un segell de qualitat internacional per al Màster Universitari en Enginyeria Acústica que impartim, situant-lo com un dels millors del país. I indica la importància de la investigació i innovació acústica que es realitza al Campus de Gandia de la UPV”.

“Des de la Societat Espanyola d’Acústica s’organitzen congressos, conferències i esdeveniments relacionats amb l’acústica. També, es col·labora en la redacció de normes acústiques a nivell nacional i internacional; en revistes i llibres especialitzats i participa en campanyes de conscienciació sobre el soroll i la salut auditiva”, ha assenyalat Jesús Alba.

A més, “gràcies a formar part del Consell Rector de la Societat Espanyola d’Acústica, la UPV té veu, vot i capacitat de decisió en diferents temes relacionats amb l’acústica i que tenen repercussió nacional i internacional”, ha indicat el director del Campus de Gandia i membre del Consell Rector de la Societat Espanyola d’Acústica.

El soroll és considerat com un agent contaminant invisible al qual és imprescindible parar atenció. De fet, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha classificat el soroll ambiental com el segon agent contaminant més important. Així mateix, hi ha nombrosos estudis científics i metges que avalen els efectes negatius del soroll en l’ésser humà, tant fisiològics com psicosomàtics.

Més informació sobre investigació i innovació del Campus de Gandia relacionada amb l’acústica:

Font: Laida Frasquet, periodista de l’Àrea de Comunicació del Campus de Gandia. Universitat Politècnica de València.