Metamaterials: el futur de l’acústica en les Jornades de Sonologia

En el marc de les Jornades de Sonologia, que ha celebrat el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, el professor i investigador Rubén Picó del Campus de Gandia, ha presentat les últimes novetats i les noves tendències en materials acústics i acústica de sales.

Les Jornades de Sonologia representen una oportunitat excepcional per a explorar les interseccions entre la música i altres disciplines. Enguany, les jornades van tenir un enfocament especial cap a la física, però també cap a la composició, la producció audiovisual i la tecnologia sonora.  Amb una combinació de conferències magistrals, tallers pràctics i actuacions, les Jornades de Sonologia proporcionen un espai enriquidor per a l’estudiantat, el professorat i els i les professionals de diferents àrees relacionades amb el camp del so i la música. La Sonologia ha arribat amb força i s’està convertint, el Conservatori, en un centre pioner de referència en investigació i creació.

En la seua ponència, “Innovació en acústica de sales: des de materials tradicionals a metamaterials”, Picó, expert en acústica, ha exposat sobre com els avanços en materials i en sistemes “poden millorar l’experiència sonora en els espais dedicats a la música”.

Així mateix, la sessió, “amb un enfocament especial cap a la física, però també cap a la composició, la producció audiovisual i la tecnologia sonora”, ha servit de pont “entre generacions de músics i tècnics, incentivant la discussió i l’intercanvi d’idees”.

Les connexions entre la música i els principis físics

Des del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) s’ha destacat “la importància d’aquestes jornades, que subratllen el compromís de la institució universitària amb l’avantguarda en l’àmbit sonor”. Al mateix temps, “aquestes jornades de sonologia no sols ofereixen una plataforma per a la presentació de treballs innovadors, sinó que fomenten la col·laboració i el diàleg entre professionals, docents i estudiantat de diverses disciplines”.

En aquest sentit, “la inclusió de ponents de renom internacional i la varietat de temàtiques tractades, des de la física aplicada fins a la creació musical assistida per ordinador, demostren la riquesa i la diversitat del camp de la sonologia”.

A més, la intervenció del professor del Campus de Gandia; Rubén Picó en aquestes Jornades, “ha posat en relleu els avanços en acústica i ha inspirat la comunitat educativa a continuar explorant noves fronteres en la intersecció entre la música i la ciència”.

Font: Laida Frasquet Pascual. Periodista. Àrea de Comunicació del Campus de Gandia (UPV)