Renovació de la Càtedra IVIO-UPV

Es compleix un any de col·laboració de l’acord signat entre la Universitat Politècnica de València i l’Institut Valencià de Recerques Odontològiques amb el qual va nàixer la Càtedra IVIO-UPV. La Càtedra està adscrita al Campus de Gandia de la UPV i està dirigida pel professor Francisco Camarena.

El compromís es renova un any més, per açò repassem alguns dels moments més destacats en el primer any de l’acord:

L’aplicació dels ultrasons en la implantologia oral és una de les línies de recerca de la Càtedra IVIO-UPV. El projecte d’anàlisi de la densitat òssia mitjançant ultrasons podria convertir-se en una eina clau en la planificació de la cirurgia implantològica i en processos com l’osteointegració.

Imaginem les possibilitats infinites que podria representar un escenari bucal virtual en 3D. Un entorn en el qual dos o més odontòlegs, situats en punts geogràfics diferents, puguen interactuar i col·laborar sobre un mateix cas, sense limitacions de temps ni d’espai. I treballem perquè puga ser una realitat.

S’han promogut una sèrie d’accions per a conformar un equip humà i tècnic de qualitat, així com per a recolzar la formació en els estudiants de les titulacions del Campus de Gandia.

Aquest primer any de vida, s’ha contractat a un Tècnic Mitjà i un Tècnic superior dins del projecte “Tecnologies en el camp de l’odontologia”. A més d’una beca de col·laboració en el desenvolupament d’una aplicació de Realitat Augmentada d’ajuda a l’odontòleg durant la realització d’un implant.

Actualment, la Càtedra IVIO-UPV compta amb dos Treballs Finals de Màster (TFM) i una tesi doctoral relacionats amb la temàtica de la Càtedra:

TFM: “Desenvolupament d’una aplicació de Realitat Augmentada per a ajudar els odontòlegs en la col·locació d’implants dentals”.

TFM: “Monitoratge ultrasònic del procés de regeneració òssia guiada en implantologia dental”.

Tesi Doctoral: “Advanced ceramic for dental applications sintered by microwave heating”.

Amb el títol “De la planificació a l’execució”, El I Simposi Càtedra IVIO-UPV va reunir a més de cinquanta odontòlegs que van debatre sobre les principals tècniques que estan transformant el món de la implantologia oral i la periodòncia.

D’altra banda, la Càtedra IVIO-UPV juntament amb l’Ajuntament de Gandia han patrocinat la primera Jornada POLISABIO, es tracta d’un programa de col·laboració UPV-Fisabio que pretén fomentar la recerca en medicina i biomedicina en el Campus de Gandia.

La Càtedra IVIO-UPV convoca el Premi al Millor TFG/*TFM 2016-2017, en el camp de l’Enginyeria Odontològica. S’atorgarà un únic premi dotat amb 500 €. El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al mes d’octubre.

PRÒXIMES ACTUACIONS

Un curs i dos congressos relacionats amb diferents camps de l’odontologia seran les pròximes actuacions que es duguen a terme dins de la Càtedra.

Curs “Fonaments de la tècnica BOPT sobre dent i implant”

Dates: 6,7 i 8/09/2017.

Lloc: Campus de Gandia.

Formació de l’alumnat durant 3 dies intensius teòric-preclínics sobre els fonaments de la filosofia BOPT, per a la rehabilitació de dents i d’implants.

Preinscripció

CONGRESSOS:

– TECNIACÚSTICA “Estudi del BUA i del SOS en solucions aquoses per a aplicacions odontològiques”. (10/2017)

AMPERE “Study of the Ce effect on zirconia-alumina bioceramics obtained by microwave technology”. (09/2017)

Més informació i consulta sobre els projectes de recerca de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador en el Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook