La Càtedra IVIO-UPV aposta pels ultrasons en la implantologia oral

Un ambiciós projecte de recerca, basat en l’aplicació dels ultrasons en la implantologia oral, serà l’eix central de la Càtedra IVIO-UPV. El projecte d’anàlisi de la densitat òssia mitjançant ultrasons ajudarà com a eina diagnòstica en la planificació de la cirurgia d’implants i la seua aplicació millorarà el procés biològic de connexió directa entre l’os i l’implant més conegut com osteointegració.

La càtedra, amb seu en el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, inicia la seua activitat investigadora amb l’estudi de diferents aplicacions d’ultrasons en l’àrea de l’odontologia . L’etapa inicial del projecte es desenvoluparà en els laboratoris del Departament de Física Aplicada de la universitat i posteriorment es duran a terme les proves clíniques en les instal·lacions de l’Institut Valencià de Recerques Odontològiques (IVIO) situat en el centre de Gandia (València).

Instalaciones Cátedra IVIO-UPV

L’objecte d’estudi se centra en les diferents densitats dels teixits orals, tant dents com a os o fins i tot materials protètics, a través de l’aplicació dels ultrasons. D’aquesta manera, els ultrasons podrien convertir-se en una interessant alternativa a l’hora de realitzar estudis de caràcter diagnòstic, actualment realitzats en la seua majoria mitjançant l’ús de radiacions ionitzants. El projecte preveu una durada mínima de tres anys i per a açò s’ha previst una dotació econòmica que supera els 25.000 euros anuals. Aquest pressupost es destinarà a la contractació de personal investigador i a l’equipament i instrumental tecnològic necessari per al desenvolupament de la recerca.

“UN LLARG CAMÍ PER RECÓRRER I MOLT PER DESCOBRIR”

intervención odontología Cátedra IVIO-UPV

“Pretenem situar la Càtedra IVIO-UPV com un referent en l’ús de noves aplicacions dels ultrasons en odontologia” explica Francisco Camarena, director de la càtedra i professor titular de la UPV. Camarena duu a terme una extensa activitat investigadora en el camp de l’aplicació de l’enginyeria en la medicina i l’odontologia.

Per la seua banda, Joan Faus, doctor i director de IVIO, destaca que “pretenem ampliar el camp d’aplicació de noves tecnologies basades en l’ús de l’acústica per a contribuir a implementar les eines terapèutiques i diagnòstiques en implantologia oral”. En aquest sentit, l’àrea de la cirurgia oral dedicada a la implantologia ha experimentat en els últims anys “un dels majors avanços en odontologia, encara que encara queda un llarg camí per recórrer i molt per descobrir” conclou Faus.

Més informació i consulta sobre els projectes de recerca de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador en el Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir la Càtedra IVIO-UPV en Twitter