Activitats de formació promogudes per la Càtedra IVIO-UPV

La Càtedra IVIO-UPV inicia el 2017 reafirmant el seu compromís amb la formació, la recerca i la transferència de coneixements en l’àmbit de les tecnologies aplicades a l’odontologia. Ja s’ha engegat l’etapa inicial del projecte i per a això la càtedra ha promogut una sèrie d’accions per a conformar un equip humà i tècnic de qualitat, així com per a recolzar la formació en els estudiants de les nostres titulacions. Aquestes són algunes de les accions destacades:

L’aplicació dels ultrasons en la implantologia oral, serà un dels eixos centrals de la Càtedra IVIO-UPV, d’ací l’objectiu d’aquest contracte. Aquesta tecnologia no s’ha emprat tradicionalment en aquest camp per dificultats inherents a les propietats físiques de les ones ultrasòniques, que difícilment es propaguen a través dels ossos. No obstant açò, els últims avanços en els dispositius ultrasònics actuals, així com la seua recent utilització per a l’avaluació de patologies òssies, augura un desenvolupament important en els pròxims anys. La persona contractada començarà a treballar en el Campus de Gandia cap a finals de gener de 2017.

Imagina un entorn en el qual dos o més odontòlegs, situats en punts geogràfics diferents, puguen interactuar i col·laborar sobre un escenari bucal virtual en 3D. L’objectiu d’aquest contracte és el d’impulsar precisament una altra de les línies de treball de la càtedra, en concret la de “Sistemes de Realitat Virtual (RV) i multisensorials”. Es crearà un prototip d’aplicació de RV per a millorar l’experiència dels usuaris en la seua visita a l’odontòleg, així com també es realitzarà una avaluació de la millora que suposa el seu ús en la qualitat de l’experiència de l’usuari/client durant aquesta visita. La persona contractada començarà a treballar en el Campus de Gandia a principis del mes de febrer de 2017.

• Dues beques de col·laboració en el Campus de Gandia.

L’objectiu d’aquestes beques és facilitar als estudiants la col·laboració en tasques docents relacionades amb les temàtiques de la Càtedra IVIO-UPV i també familiaritzar-se amb els diferents dispositius tècnics i laboratoris. Una beca està destinada als estudiants del Grau en Enginyeria de Telecomunicacions, So i Imatge i l’altra per als estudiants del Màster en Enginyeria Acústica.

• I Premi Càtedra IVIO al millor Treball Final de Grau o de Màster (TFG/TFM)

Es convoca el I Premi Càtedra IVIO al millor TFG/TFM defensat durant el curs 2016-2017 en qualsevol universitat espanyola relacionat amb aquelles tecnologies aplicades a l’odontologia. L’objectiu d’aquest premi és promoure la formació en aquesta temàtica dels alumnes de titulacions tècniques, així com divulgar el resultat d’aquests treballs. Per a això, es concedeix un premi de 500 euros que hauran de ser destinats a presentar els resultats obtinguts en un congrés nacional concorde al camp de la tecnologia utilitzada.

Tota la informació sobre aquestes convocatòries ací.

Més informació i consulta sobre els projectes de recerca de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador en el Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook