Miguel Cuadra, nou doctorant, i Irene Garrido, premi final de grau patrocinat per la Càtedra IVIO

La Càtedra IVIO del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València finalitza l’últim trimestre de l’any amb grans novetats en tots els seus camps d’activitat. Entre aquestes destaca la posada en marxa de la segona tesi doctoral de la institució, que serà realitzada per Miguel Cuadra Castello.

En 2021, Josep Rodríguez Sendra va presentar la primera tesi doctoral en el marc de la Càtedra. El seu treball va analitzar el procés d’aparició de càries en l’esmalt i la dentina, alhora que desenvolupava un sistema de detecció de complicacions en processos de regeneració òssia per a la col·locació d’implants. Mitjançant l’ús d’ultrasons va poder plantejar mètodes que permeten millorar diagnòstics i, en definitiva, la qualitat assistencial. El nou treball doctoral tindrà com a objectiu aplicar els resultats obtinguts per Rodríguez Sendra en laboratori a estudis clínics.

Miguel Cuadra és graduat en odontologia per la Universitat de València  amb màster en Periodòncia, Implantologia i Cirurgia Oral per l’Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques (IVIO). La seua formació acadèmica, unida a la seua experiència professional com a odontòleg, resultarà elemental per a desenvolupar aquesta nova tesi.

Irene Garrido aconsegueix el Premi Final de Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge 2022-2023

En les últimes setmanes, la càtedra ha publicat la resolució del Premi Final de Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge. En aquesta ocasió, la premiada ha sigut Irene Garrido Cano. La càtedra IVIO patrocina aquest guardó atorgat a l’alumne amb millor expedient que haja finalitzat els seus estudis en el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge del Campus de Gandia, en el curs 2022-2023. D’aquesta manera, Garrido es converteix en la segona persona a rebre aquest premi, atorgat l’any passat a Ignacio García Marcos.

Patrocini de la XI Jornada sobre Tecnologia al servei de la Salut i la Setmana de la Ciència

La Càtedra IVIO-UPV va ser una de les institucions col·laboradores de la XI Conferència sobre Tecnologia en l’àmbit de la SALUT, celebrada el passat 3 d’octubre. Aquest espai de trobada va estar dirigit a professionals de diverses àrees relacionades amb l’àmbit de la salut, incloent-hi la gestió com a temàtica de partida per a establir vincles que permeten la cerca d’un model sanitari sostenible, fonamentat en l’eficiència i l’aplicació de la medicina personalitzada. La jornada, realitzada per streaming, va ser coordinada per Antonio Reig, professor de la UPV.

Un altre dels últims esdeveniments que ha comptat amb el patrocini de la Càtedra IVIO-UPV ha sigut la Setmana de la Ciència del Campus de Gandia de la UPV. En aquesta 19a edició l’equip organitzador va desenvolupar cinc tallers impartits per estudiants del Grau en Ciències Ambientals a l’alumnat d’educació primària per a despertar el seu interès per la ciència i la tecnologia. En el marc d’aquestes jornades s’ha organitzat l’exposició fotogràfica sobre biodiversitat urbana «Bio & Urbs».

La Setmana de la Ciència, l’XI Conferència sobre Tecnologia en l’àmbit de la SALUT o el Dentsply Sirona Workflow Gandia ’23 se sumen a l’extensa llista d’esdeveniments promoguts per la Càtedra IVIO-UPV en el seu objectiu de potenciar espais de trobada professional i de divulgació.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook