Setmana de la Ciència Gandia 2023

En el marc de la Setmana de la Ciència, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha organitzat diverses activitats amb l’objectiu principal d’acostar la ciència i la tecnologia a la societat i, especialment, a l’alumnat d’Educació Primària. Amb aquesta edició, ja són 19 les organitzades pel Campus de Gandia.

En aquesta ocasió, es van realitzar cinc tallers del 6 al 10 de novembre dirigits pel professor Víctor García, amb la col·laboració de Pilar Sánchez i Paloma Herrera. A més, ha comptat amb el patrocini de la Càtedra IVIO-UPV.

Aquests tallers van ser impartits per alumnat del Grau en Ciències Ambientals en les instal·lacions del centre universitari. Els tallers van encuriosir  i fomentaren el desenvolupament d’una consciència ambiental a través de l’experimentació científica. En aquesta edició han participat prop d’un centenar de xiquetes i xiquets amb edats compreses entre els 6 i 12 anys, del Col·legi Las Colinas, Los Naranjos i Les Foies.

Tallers sobre sensibilització ambiental

Educa, reutilitza i il·lumina

Amb aquesta activitat, l’alumnat va aprendre a donar una segona vida als residus domèstics i a minimitzar el seu impacte negatiu, reutilitzant objectes usats de manera creativa.

Segueix el corrent de l’aigua!

Aquest taller va abordar diferents aspectes relacionats amb l’aigua, entre ells, la importància de la seua preservació i els secrets que amaga aquest recurs tan preuat que és essencial per a la vida.

Xicotetes grans coses

La diversió es combina amb lliçons vitals sobre la conservació del medi ambient, perquè el públic més jove poguera descobrir que els xicotets gestos poden tenir un impacte gegantesc en la protecció del nostre planeta.

Projecte Avatar

És un taller que va permetre a l’alumnat crear vincles amb la naturalesa, relacionant la importància que tenen els arbres o el reciclatge de plàstics, produint un ecosistema en una botella o jugant a salvar la mar.

Aprenem a reciclar jugant

L’activitat va tenir com a objecte ensenyar a donar als objectes noves oportunitats, per a allargar la seua vida útil i així reduir la quantitat de residus i el seu impacte negatiu en la naturalesa.

Bio & Urbs

Exposició fotogràfica sobre la fauna que habita les ciutats.

En un món cada vegada més urbanitzat, els espais verds actuen com un autèntic pulmó a les ciutats i com a refugi per a una gran quantitat d’espècies. Amb la finalitat de donar a conèixer i promoure la conservació del patrimoni natural que alberguen les ciutats, l’alumnat va poder veure l’exposició sobre biodiversitat urbana. “Bio & Urbs” que forma part dels projectes guanyadors de la convocatòria PC_ACTS 2023.

Cal recordar que Gandia és Ciutat de la Ciència i la Innovació, un títol que va concedir el Ministeri d’Indústria, Economia i Competitivitat en 2016 i que es va renovar en 2023.

Font: Laida Frasquet Pascual. Periodista. Àrea de Comunicació del Campus de Gandia (UPV)