Gandia renova la distinció de ‘Ciutat de la Ciència i la Innovació’

El Ministeri de Ciència i Innovació ha renovat el distintiu de «Ciutat de la Ciència i la Innovació» a Gandia i a altres 15 ajuntaments d’Espanya. Aquest reconeixement es dona per l’aposta dels municipis que posen  les persones en el centre de les seues polítiques a través del coneixement i la innovació.

La sol·licitud de renovació del distintiu va comptar amb la col·laboració d’entitats de Gandia i la comarca de la Safor, tant d’empreses  com d’institucions, que van manifestar per escrit el seu suport a la renovació de la distinció de Gandia com a Ciutat de la Ciència i de la Innovació. El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València va participar activament en l’elaboració del projecte, incloent el programa Safor Salut, que ha atorgat la Secretària General d’Innovació.

La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, va presidir l’acte de lliurament de les 10 noves distincions ‘Ciutats de la Ciència i la Innovació’ de la ‘Xarxa Innpulso’ i de les 16 renovacions, que reconeixen les ciutats i municipis que han apostat d’una manera decidida per polítiques locals innovadores en els seus territoris.

Diana Morant, Ministra de Ciència i Innovació i anteriorment alcaldessa de Gandia, ha assegurat que aquestes ciutats compten amb el reconeixement per haver impulsat iniciatives que parteixen de la innovació per a transformar els seus municipis. «Aquests municipis estan en el podi de ciutats que lideren la innovació al nostre país» ha apuntat. La ministra va destacar que aquestes ciutats “compten amb el reconeixement del Govern d’Espanya per haver impulsat iniciatives que parteixen de la innovació per a transformar els seus municipis i crear més i millors oportunitats de treball per a la seua gent, especialment per als joves”. Morant també va detallar que, en total, 90 ciutats de totes les grandàries formen part de la ‘Xarxa de Ciutats de la Ciència i la Innovació’.

En l’acte va participar Débora Domingo, professora de la Universitat Politècnica de València, impartint la xarrada Repensar les ciutats: innovació per a un futur sostenible’ reptes transformadors de les ciutats com a grans motors d’innovació.

Xarxa Innpulso

Des de 2010 la ‘Xarxa Innpulso’ és un fòrum de trobada i de definició de polítiques locals innovadores i un espai on es comparteixen bones pràctiques en la gestió de polítiques innovadores i iniciatives de comunicació per a traslladar aquests projectes a la ciutadania. Aquesta Xarxa és un agent cada vegada més actiu de promoció de polítiques noves, com la compra pública d’innovació, el suport a les pimes, les persones emprenedores i la definició de criteris d’innovació. També promou la participació en projectes en el context dels programes europeus i hi dona suport.