El Campus de Gandia va duplicar el volum econòmic de la seua activitat investigadora en 2020

El Campus de Gandia  de la Universitat Politècnica de València  (UPV) ha duplicat el volum econòmic de la seua activitat investigadora. És el que es conclou de l’informe sobre els Resultats de les activitats d’Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació (R+D+I) amb finançament extern de l’any 2020.

D’acord amb les dades, el volum econòmic d’R+D+I en 2020 se situa en els 2,18 milions d’euros, xifra superior a la registrada l’any 2019 quan va aconseguir els 1,08 milions d’euros o els 927 mil euros de l’any 2018.  Per al director del Campus de Gandia, Jesús Alba, “l’import del finançament de l’activitat científica desenvolupada al Campus de Gandia  de la Universitat Politècnica de València continua amb la tendència a l’alça dels últims anys, la qual cosa confirma el bon treball de la comunitat universitària del Campus de Gandia. L’augment del finançament és un reflex d’una major presència en l’entorn i una major aportació a la societat en general i més especialment a la Safor”.

Com en anys anteriors, les accions derivades de contractes i convenis constitueixen el 61% de les accions d’R+D+I subscrites. La resta, el 39%, corresponen a accions concedides per ajudes públiques, subjectes a avaluació i selecció externa. En aquest sentit, “continuem consolidant el resultat d’anys anteriors, fins i tot en l’època de pandèmia que hem viscut”.

Segons l’origen dels fons, dels resultats de l’informe es desprèn que, el 48% de les accions d’R+D+I competitiva subscrites han sigut finançades per l’administració central; el 43% per la Generalitat Valenciana i el 9% de les accions d’R+D+I competitiva ha comptat amb fons de la Unió Europea. Segons Jesús Alba, la capacitat per a obtenir finançament “és senyal de gran qualitat i de l’alt grau de confiança en l’activitat investigadora desenvolupada al Campus de Gandia”.

A més, com ha recordat el director del Campus de Gandia, aquest centre “es caracteritza per una marcada dimensió internacional investigadora i aquest informe demostra que la nostra internacionalització creix, amb major nombre de socis europeus, i una considerable capacitat de captació de fons europeus”.

Així mateix, “els resultats obtinguts han de permetre obtenir recursos econòmics per a continuar millorant les nostres capacitats disponibles i enfortir els nostres grups d’investigació. I, com s’ha demostrat, la transferència de tecnologia i de coneixement fan que el nostre Campus de Gandia, com a universitat pública al servei de la societat, puga contribuir al creixement de la nostra comarca”.

INSTITUT D’INVESTIGACIÓ PER A la GESTIÓ INTEGRADA DE ZONES COSTANERES

L’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (institut 100% del Campus de Gandia) després de poc més de 10 anys d’existència, ha aconseguit situar-se entre les 25 primeres estructures d’investigació, de les 87 presents en la UPV.

Està integrat per 65 persones, de les quals 43 són doctors/es; el personal investigador suma 68 sexennis d’investigació, indicador que acredita el reconeixement al seu alt nivell científic.

A més, la unitat mixta conformada per la UPV i l’Institut Espanyol d’Oceanografia –Unitat de Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM), amb seu al Campus (coberts del port de Gandia), està desenvolupant projectes científics de gran entitat.

Poden consultar-se els informes complets en els següents enllaços:

Resultados de las actividades de I+D+i  2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015

Análisis bibliométrico del Campus de Gandia