El Campus de Gandia va quadruplicar els fons per a investigació en 2021

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha quadruplicat el volum econòmic de la seua activitat investigadora. És el que es conclou de l’informe sobre els Resultats de les activitats d’Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació (R+D+i) amb finançament extern de l’any 2021.

D’acord amb les dades, el volum econòmic d’R+D+i en 2021 se situa aproximadament en els 8,09 milions d’euros, xifra molt superior a la registrada en 2020 quan va aconseguir els 2,18 milions d’euros o els 1,08 millones d’euros de l’any 2019. Existeix una tendència a l’alça de l’activitat científica confirmant la bona faena de la comunitat universitària del Campus de Gandia.

En 2021 s’ha aconseguit un volum econòmic subscrit de 6.838.000 euros segons les dades recollides en en l’informe anual de resultats de les activitats d’R+D+i del Campus. Pel que fa a l’activitat d’I+D+i competitiva, la meitat de les accions d’Investigació provenen de la Generalitat Valenciana, el 30% de l’Administració central, el 10% de la Unió Europea i el 10% d’altres entitats.

Per part seua, els contractes i convenis subscrits en 2021 han sigut principalment amb empreses, seguits per l’administració i amb altres entitats.

Quant a la distribució geogràfica de les accions contractades, el 58% prové d’empreses de la Comunitat Valenciana i el 34% de la resta d’Espanya, la qual cosa indica un gran impacte de la investigació duta a terme al Campus en el seu entorn socioeconòmic més pròxim. Al seu torn, un 8% de les accions té el seu origen en empreses internacionals (europees).

INSTITUT D’INVESTIGACIÓ PER A LA GESTIÓ INTEGRADA DE ZONES COSTANERES

L’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (institut 100% del Campus de Gandia) després de més de 10 anys d’existència, ha aconseguit situar-se entre les 25 primeres estructures d’investigació, de les més de 80 presents en la UPV.

Està integrat pe 6 3 persones, de les quals 42 són doctores; el personal investigador suma 73 sexennis d’investigació, indicador que acredita el reconeixement del seu alt nivell científic.

A més, la unitat mixta conformada amb l’Institut Espanyol d’Oceanografia –Unitat de Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM), amb seu al Campus (magatzems del port de Gandia), està desenvolupant projectes científics de gran entitat. Un conveni subscrit entre la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Autoritat Portuària de València permetrà al Campus de Gandia l’ocupació dels magatzems 6, 7 i 8, en el Moll Fruiter del Port de Gandia. Aquest espai, que compta amb més de 900 m² de superfície, suposaran l’ampliació i millora de les instal·lacions universitàries dedicades a la investigació marina, seu de la Unitat Mixta d’Investigació en Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM). Des del Campus es preveu que estiguen en funcionament enguany.

Podeu consultar els informes complets en els següents enllaços:

Resultats de les activitats d’I+D+i 20212020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015

Anàlisi bibliomètrica del Campus de Gandia