Més instal·lacions per a la investigació marina

Un conveni subscrit entre la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Autoritat Portuària de València permetrà al Campus de Gandia l’ocupació dels magatzems portuaris  6, 7 i 8, en el Moll Fruiter del Port de Gandia. Aquest espai, que compta amb més de 900 m² de superfície, suposaran l’ampliació i millora de les instal·lacions universitàries dedicades a la investigació marina, seu de la Unitat Mixta d’Investigació en Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM). Des del Campus se preveu que estiguen en funcionament enguany.

Com ha declarat el rector de la UPV, José E. Capilla, “la signatura d’aquest acord demostra la voluntat de la UPV per ampliar la col·laboració que manté amb l’Autoritat Portuària de València”. A més de “potenciar la docència i investigació que es duu a terme des del Campus de Gandia”.

Per part seua, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, ha apuntat que aquest conveni “reforça les relacions amb la UPV i la investigació en l’àmbit marí”. Així mateix, “obri la possibilitat de noves línies d’investigació transversal sobre cetacis”.

INSTAL·LACIONS DEDICADES A la INVESTIGACIÓ MARINA

En l’actualitat, la UPV és titular d’una autorització administrativa, atorgada al maig de 2020, per a l’ocupació dels magatzems  4 i 5, però havia sol·licitat a l’autoritat portuària el trasllat als magatzems 6, 7 i 8, davant la necessitat d’ampliar i millorar les instal·lacions del Campus de Gandia i l’Institut Espanyol d’Oceanografia a través de la Unitat mixta.

“El Campus de Gandia ja fa anys que mira a la mar, tant en investigació com en docència. Comptem amb diverses titulacions que es beneficiaran d’aquest creixement i millora d’instal·lacions. El Campus creixerà encara més gràcies a aquest conveni,” ha declarat, Jesús Alba, director del Campus de Gandia.

Així mateixper a l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, aquest conveni “és un primer pas a una interacció amb la ciutat, en benefici de la innovació i la creació d’oportunitats”.

SEU DE LA UTEM

Les noves instal·lacions que ocuparà la UPV seran la seu de la Unitat Mixta d’Investigació en Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM), creada per l’Institut Espanyol d’Oceanografia i la UPV. Com ha indicat el seu director i expert en acústica submarina del Campus de Gandia, Víctor Espinosa, “amb aquest acord, de vuit anys i ampliable a deu, augmentem l’espai del qual disposem destinat a la investigació”.

La UTEM va iniciar la seua activitat l’any 2010, amb la finalitat d’aprofitar les sinergies sorgides a partir dels interessos d’investigació de l’Institut Espanyol d’Oceanografia  i les capacitats tecnològiques dels equips d’investigació de la UPV. Es desenvolupen plans, projectes i actuacions conjuntes a fi de promoure l’oceanografia, el medi ambient marí i l’ús eficient i sostenible dels recursos pesquers i aqüícoles.

Font: Laida Frasquet, Periodista de l’Àrea de Comunicació de la UPV