Reconeixement a Comunica2 per la seua aposta per la innovació i la qualitat del turisme

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València és el lloc idoni per a la celebració d’un congrés com el Comunica2. En aquest campus s’imparteixen estudis de Grau i de  Màster molt relacionats amb els temes tractats. A més, Gandia és una destinació turística important. Tots els ponents destaquen les vistes de la platja i el fet de poder gaudir d’un agradable passeig, fins i tot en el mes de febrer; així ho comenten en les seues xarxes socials, en les quals compten amb milers de seguidors i promocionen la destinació Gandia.

El hashtag #Comunica2017 va ocupar el dijous 16 de febrer la 6a posició en el Top20 de les Tendències a Espanya. I nosaltres encantats amb el reconeixement que ens ha concedit l’Ajuntament de Gandia en la Gala del Turisme de Gandia precisament per aquesta promoció de la ciutat.

comunica2 turismo gandia

El congrés internacional Comunica2 sobre xarxes socials que se celebra des del 2010 en el campus de Gandia és, en realitat, un projecte docent en el qual s’involucren més de 60 alumnes de comunicació audiovisual. La ideal principal és que siguen ells mateixos els que facen el treball de comunicació i difusió de l’esdeveniment.

Els que formen la resta de participants són:

• L’equip directiu, format per dues professores, Rebeca Díez i Marga Cabrera, al costat d’Alberto Sancho, antic alumne del campus. Els tres ajuden a treballar en equip, ensenyar a delegar, mostren el gust pel treball ben fet i la passió per un projecte en comú.
  • El tècnic audiovisual del campus, Carles Madramany, forma en tot allò relacionat amb l’enregistrament i la retransmissió en directe de l’esdeveniment. Al seu càrrec està l’equip de realització: realitzadors, ajudants de realització, responsables d’àudio-emissió-grafisme, càmeres…
  • La tècnica del CFP Luisa Camps s’encarrega de les inscripcions i els certificats. Forma en la recepció dels assistents, la preparació de les borses de benvinguda i en general en la part burocràtica.
  • Rebeca Díez forma els alumnes en la redacció de notes de premsa, manteniment de base de dades de mitjans, en la recepció de mitjans i la gestió d’entrevistes amb ponents, així com anàlisis de l’impacte en mitjans. Per a açò compta amb el suport de la tècnica de comunicació del Campus, Sandra Barrancos.
  • Tots els anys es munta un equip d’alumnes encarregat de l’anunci publicitari, “l’espot”. Es tria un director entre els estudiants que encarrega de cercar l’equip i coordinar-ho tot. Enguany el director ha sigut Jairo González i han participat 20 alumnes.
  • El grafisme de cada edició, enguany ha estat a càrrec de Cristina Brotons, que ha mantingut l’essència del logotip i els colors corporatius… tot el que porte disseny passa per les seues mans!
  • La retransmissió en directe a través de xarxes socials la dirigeix Alberto Sancho, antic alumne i coordinador del congrés. Compta amb un gran equip d’alumnes i ex alumnes que s’encarreguen de portar el compte de Twitter amb l’objectiu d’arribar a ser trending topic nacional en el menor temps possible (ja és un clàssic), generen continguts per a Facebook, entrades del blog, resums en Storify, gestionen el compte d’Instagram i Snapchat, creen material audiovisual per a compartir: vídeos, fotografies,… i sobretot responen ràpidament a qualsevol pregunta que vinga per xarxes.
  • El coordinador del comitè científic ha estat Raúl Terol, ex alumne i ara professor en Belles arts. S’encarrega de gestionar al comitè científic, rep les comunicacions i les distribueix de manera que es revisen per parelles i siguen totalment anònimes. Forma estudiants en la logística de la presentació de comunicacions.

El més interessant és que els que ja han passat per aquesta experiència van adquirint nivell per a formar les noves generacions que van venint. Així els antics alumnes que estan ja en el terreny laboral (i poden) tornen uns dies al campus per a treballar i formar els més joves que comencen.

El congrés ha aconseguit unir diferents generacions d’alumnes en un projecte en comú, els dota de currículum i experiència i els obri portes en el sector ja que les empreses criden a la porta per a sol·licitar-nos alumnes que hi hagen participat.

Rebeca Díez i Marga Cabrera, codirectores del congrés Comunica2