Campus de Gandia upv Ciencia cercana_mayo

Divulgació científica en Telegrafies |MAIG

#UPVGandiaCiència

Sèries de televisió, la protecció de les tellines i una nova pentabarrera per a evitar agents contaminants protagonitzen la secció sobre l’activitat investigadora del Campus de Gandia que realitza Telegrafies, el programa de televisió del campus.

Quines novetats té aquesta nova ‘barrera’ i per a què pot servir? Es tracta d’una barrera fàcilment transportable i desmuntable que pot contribuir a millorar el confort en llocs on és essencial, com per exemple en hospitals. Els investigadors de la UPV a Gandia que l’han patentat parlen de pentabarrera perquè ens pot protegir de cinc agents externs contaminants: soroll aeri, soroll de vibracions, a més té resistència al foc, a la llum i a les radiacions electromagnètiques.

I les que també han de ser protegides són les tellines de les costes valencianes. De la mà de Miguel Rodilla descobrim la preocupant situació que viu aquest mol·lusc i quines pautes cal seguir per a la seua conservació i posterior augment de població.

Les sèries de televisió són com les novel·les d’avui dia i l’estètica pot ser el punt de partida per a analitzar obres com Breaking Bad o Orange is the New Black. En el reportatge de Telegrafies ho comprovem.

DIARI DE

Laura Bertó ha desenvolupat la seua carrera investigadora en el camp de l’Acústica, una especialitat en la qual el Campus de Gandia de la UPV és capdavanter. Recentment s’ha doctorat i llança una recomanació “en el món de la ciència cal lluitar per les teues idees, no desanimar-te quan les coses no ixen bé”.

Maria José Canet Enginyera tècnica de Telecomunicacions parla de futur. Li agradaria realitzar alguna estada en l’estranger i participar activament en el nou Grau en Tecnologies Interactives que està preparant el Campus de Gandia.

Al maig també vam tenir oportunitat de xarrar amb Javier Pastor, llicenciat en Belles arts i professor i investigador UPV. “Jo volia ser dissenyador, mai vaig pensar a dedicar-me al món acadèmic”, reconeix. I posa en valor la relació entre empresa i universitat, “hauríem d’escurçar la distància que encara hi ha ” i treballar més en la recerca aplicada, conclou Pastor.