Ciencia cercana Telegrafies ABRIL

Divulgació científica en Telegrafies | ABRIL

#UPVGandiaCiència

Una vegada més, l’equip de Telegrafies ens acosta la ciència i recerca que es realitza des del Campus de Gandia.

A través del seu treball hem conegut de prop la nova càtedra IVIO-UPV, que se centrarà en les tecnologies aplicades al camp de l’odontologia i a realitzar activitats de formació i divulgació. La iniciativa està adscrita al Campus de Gandia i el seu director és el professor Francisco Camarena.

Al mes d’abril també es va celebrar el Fòrum E2, un espai per a promocionar la innovació i l’esperit emprenedor entre els joves del Campus i el seu entorn. A més, el fòrum serveix de lloc de trobada per a empreses, professionals, investigadors i estudiants.

Finalment, vam poder conéixer els avanços en el camp de la comunicació social en entorns digitals gràcies a la conferència “Una nova perspectiva en l’anàlisi de les xarxes socials online”, impartida per la investigadora de la UPV Elena del Val.

DIARI DE

Jaime Lloret (Telecomunicacions), Pilar Donat (Ciències Ambientals) i Rebeca Díez (Comunicació Audiovisual) protagonitzen les entrevistes a investigadors i professors del Campus de Gandia. Curiosament tots van començar les seues carreres dins l’empresa privada i després van fer el salt a la docència i recerca universitària.

Lloret destaca la tasca amb els seus alumnes, als quals ha dirigit en diverses tesis doctorals, i que l’ha ajudat a créixer com a investigador. La professora Donat transmet la seua passió per la ciència “tot el que els esportistes obtenen amb les endorfines, quan competeixen, jo ho obtinc amb la recerca”. I Rebeca Díez, professora de Comunicació Audiovisual, apunta a la necessitat de tenir molta paciència i que cal investigar sobre un tema que t’agrade, “ha de ser gratificant per a u mateix”.

Accions emmarcades en el projecte ‘Ciència propera’.