Noves tecnologies per a millorar l’odontologia

A ningú li agrada passar pel dentista, però a tots ens encanta somriure i que ens somriguen. Tenir la millor dentadura possible per a riure a riallades o ‘traure les dents’, quan siga necessari, és l’objectiu de la nova càtedra IVIO-UPV que ha signat la Universitat Politècnica de València i l’empresa Biocenosi.

La iniciativa, que té una vigència d’un any prorrogable, està adscrita al Campus de Gandia de la UPV i el director n’és el professor del Departament de Física Aplicada Francisco Camarena.

La col·laboració se centrarà, d’una banda, a desenvolupar una línia de recerca de tecnologies aplicades al camp de l’odontologia i, per una altra, a realitzar activitats de formació i divulgació en el Campus de Gandia. En concret, la càtedra podrà participar en programes de postgrau i de formació permanent; organitzar simposis i congressos; promoure l’àrea de coneixement de l’odontologia, la medicina i la bioenginyeria entre la comunitat universitària, i fomentar la salut bucodental.

campus gandia upv ivio

ULTRASONS I MICROONES PER A LA RECERCA ODONTOLÒGICA

En l’acte de la signatura, Francisco Camarena, director de la càtedra, ha assenyalat que es considera realitzar recerques en quatre línies de treball: “la imatge mèdica amb ultrasons, el monitoratge de l’afecció de bruxisme, el desenvolupament de nous materials amb tècniques de microones i el desenvolupament de sistemes multisensorials i de realitat virtual”.

“També volem innovar en la construcció física d’incisius, ullals i molars amb nous materials utilitzant tècniques de microones. I, finalment, hi ha oberta una línia de treball sobre l’ocupació de microcàmeres amb imatges 3D en les operacions de cirurgia, amb l’objectiu d’ensenyar els estudiants què està passant a l’interior de la boca del pacient”, conclou Camarena.

Per la seua banda, Joan Faus, conseller delegat de Biocenosi, ha assenyalat que “acudim al campus de Gandia amb la idea d’estrènyer la col·laboració entre ambdues institucions. La UPV compta amb grans professionals i magnífics laboratoris relacionats amb la biomedicina i pensem que l’odontologia també podia tenir cabuda.”

Per la seua banda Pepe Pastor, director del Campus de Gandia de la UPV, ha afirmat sentir-se molt satisfet amb la signatura d’aquesta Càtedra que, considera, li donarà una nova dimensió al centre universitari.

Finalment, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha comentat que “el que signem avui no és una càtedra a l’ús. És una col·laboració més àmplia i completa, amb un horitzó a mitjà termini, que permetrà passar els coneixements de ciència bàsica, en aquest cas de l’enginyeria de telecomunicacions, a les ciències de la salut. Els beneficis de tot açò repercutiran tant en els alumnes com en la societat en general”.

Escolta l’entrevista en Ràdio Gandia SER al doctor Joan Faus, director de IVIO: