Aquest novembre torna el Comunica2, Congrés internacional de comunicació i tecnologia de la UPV

El Congrés Internacional del Campus de Gandia (Universitat Politècnica de València) Comunica2 celebra enguany la seua 9a edició els dies 14 i 15 de novembre, amb una temàtica ampliada sobre la comunicació i la tecnologia. El programa ofereix conferències, xarrades, taules redones, tallers i una part científica amb comunicacions d’experts. Novament, la Fundéu-BBVA col·labora en el Congrés, al costat de 4 importants revistes científiques: Latina, Hipertext, Telos i EPI El Profesional de la Información.

PROGRAMA

El programa de la present edició, igual que en les anteriors, vol arreplegar les noves tendències de la comunicació i la tecnologia. En aquesta ocasió, s’ha volgut començar amb humor, amb Keunam i Hermoti, dos còmics youtubers que han sabut omplir la xarxa d’humor i música amb “veu pròpia”. La xarxa també ens proporciona un nou aprenentatge, tal com ens contaran Cristian Olivé i Èlia Riudavets, professors de Llengua en l’Escola Joan Pelegrí de Barcelona. Un aprenentatge, per a xicotets i majors, que pot basar-se en els videojocs; el coordinador del projecte educatiu i formatiuespacio3.net, Marc Torrano, ens llança una pregunta en la seua xarrada “Joves, a què esteu jugant?”. Comunica2 vol aprofundir més en aquesta indústria del videojoc de la mà d’Adrián Cuevas, cofundador de Nomada Studio que parlarà sobre l’èxit de Gris: un videojoc independent que ha aconseguit atraure fins i tot els no jugadors.

De nou s’analitzen els nous formats narratius: el periodista Álvaro Medina parlarà sobre la seua experiència a eldiario.es, Conchi Cascajosa, professora de la Universitat Carles III analitzarà “La cultura de les sèries i el guió transmèdia” i el director d’infografia de Prodigioso Volcán, Rafael Höhr plantejarà com “Visualitzar la informació”.

El programa es completa amb xarrades sobre “Fenomen Fan i marca digital” amb Isabel Villanueva i Clara Nafría (manager d’ Alfred García i responsable de comunicació de Sweet Bird, respectivament), “El llenguatge inclusiu” a càrrec de Judith González de la Fundéu-BBVA, “Seo o no Sem, posicionament online i neuromàrqueting” amb el marketer i conferenciant Pablo Vidal i una taula redona moderada per Xosé Castro sobre la creativitat.

Jordi Moltó ens contarà en la “Ciència darrere dels vídeos virals”, «el secret de l’èxit». Ha treballat amb Pablo Motos (El Hormiguero 3.0-Antena 3), amb el qual continua col·laborant en l’actualitat amb un espai propi on han sorgit personatges com el reporter alemany Wolfgang Maier, l’avi del reggaetón Daddy Melquiades o la secció Experiències Reals i Experiments sociològics amb vídeos que s’han fet virals per tot el món.

Una revista indexada és una publicació periòdica d’investigació que denota alta qualitat i ha sigut llistada en alguna base de dades/índex/repertori de consulta mundial. Els investigadors viuen una època en la qual publicar articles científics en revistes indexades comença a ser una carrera d’obstacles, i una necessitat per a la seua carrera acadèmica. Si t’interessa conèixer el món de les revistes científiques, aquesta és l’ocasió perfecta per a informar-te de com funcionen en la xarrada “Publicar en revistes científiques”.

TALLERS PRÀCTICS

Els tallers pràctics completen el programa del Comunica2, tallers que es desenvolupen la vesprada del dijous 14 de novembre. Xosé Castro ens ajudarà a “Parlar en públic”; Gersón Beltrá en les estratègies a seguir per al “Posicionament de l’empresa turística”. Mayte Vañó impartirà un taller sobre les “Tendències en mitjans socials” i Amalia López, experta en comunicació impartirà un taller sobre “Estratègia digital per a l’administració pública”. El Cefire participa i col·labora per primera vegada en el Congrés i ofereix un taller orientat al professorat, “Eines digitals corporatives per a docents”, impartit per Rebeca Ribera.

Tota la informació la trobaràs en la web: https://comunica2.webs.upv.es/