L’esdeveniment d’estudis televisius de l’any, a Gandia

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València i els amants de les sèries de televisió estan d’enhorabona. Del 2 al 4 de novembre acollirem el congrés internacional The Aesthetics of Television Serials, que reunirà grans experts internacionals en àrees diverses de coneixement, per a abordar una discussió sobre l’art i l’estètica en les sèries de televisió. Es tracta, sens dubte, de l’esdeveniment d’estudis televisius més rellevant de l’any. La inscripció ja està oberta.

Segons explica Héctor J. Pérez, responsable acadèmic del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPV i impulsor del congrés, el comitè organitzador té un interès especial a facilitar l’assistència a l’esdeveniment d’estudiants interessats, així com de professionals del sector audiovisual.

Aquesta trobada científica és el congrés final d’un projecte de recerca estatal dedicat a la innovació en l’anàlisi de la narrativa serial televisiva, Theoretical Innovation Strategies in the Analysis of Narration in Television Sèries, finançat pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, del qual Héctor J. Pérez és investigador principal. L’any 2015, ja es va realitzar un esdeveniment relacionat amb aquest projecte.

‘El seu disseny científic ha sigut patrocinat per la Society of Cognitive Studies of the Moving Image, l’entitat que promou amb major vigor l’aportació interdisciplinària de les ciències a l’estudi de la comunicació audiovisual; per açò predominen les propostes que tracten d’explicar la narrativa tenint en consideració tant les emocions com les complexes reaccions cognitives que sovint provoquen en l’espectador’, afirma l’investigador.

CONFERENCIANTS INTERNACIONALS DE PRESTIGI

Entre els conferenciants convidats hi ha científics de gran prestigi, com Rainer Reisenzein, catedrático de psicología evolutiva y principal referencia en el estudio cognitivo de las emociones; , catedràtic de psicologia evolutiva i principal referència en l’estudi cognitiu de les emocions;  Juan José Igartua, el més prestigiós expert espanyol en psicologia dels mitjans i en metodologies empíriques en les ciències socials; Bence Nanay, professor investigador de la Universitat de Cambridge i director de la Consolidator Grant de l’ERC Unifying the Philosophy, Psychology and Neuroscience of Multimodal Mental Imagery, o Murray Smith, autor de la teoria del character engagement, una de les més utilitzades en els estudis fílmics, catedràtic a Kent i que actualment ocupa la Laurance S. Rockefeller Fellow, en el Princeton University Center for Human Values.

A més dels ponents, assistiran i debatran en el congrés membres dels principals projectes de recerca europeus, nord-americans i australians dedicats a les sèries televisives, un sector emergent de gran força en els estudis audiovisuals contemporanis.

Els problemes més específics de la narrativa serial contemporània, com la relació de l’espectador amb els personatges de ficció al llarg d’anys, els efectes estètics de l’estructura multitrama, o les estratègies de finalització episòdica, entre uns altres, seran objecte d’interessants estudis inèdits.

Sandra Barrancos Gregori

Tècnica de comunicació i màrqueting del Campus de Gandia