Taller de divulgació i marca personal de l’investigador en Comunica2

-> Actualització 23/02/2015: continguts del taller <-

El V Congrés Universitari sobre xarxes socials Comunica2, referent a Espanya i Iberoamèrica, ja té obert el període d’inscripcions fins al dia de la celebració del Congrés, que tindrà lloc el dijous 19 i divendres 20 de febrer de 2015 en el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València; com en edicions anteriors, hi haurà bonificacions en la inscripció per a col·lectius com els estudiants de la UPV i aturats.

En la seua aposta per ser altaveu de la divulgació científica i professional sobre comunicació 2.0 dins de l’àmbit universitari, el Congrés també ha programat un espai de comunicacions per a docents, investigadors i empreses interessades a difondre els seus estudis i experiències.

Congreso Comunica2

El programa d’aquest certamen posa el punt de mira en el canvi de paradigma que ha suposat per als mitjans de comunicació tradicionals com la ràdio, el cinema i la televisió en  la seua adaptació a les plataformes de comunicació 2.0, el món de la il·lustració, l’humor, la informació i el mòbil i l’evolució de xarxes socials com Youtube o Instagram.

L’e-commerce, els nous models de negoci 2.0, els últims avanços en analítiques de mesurament web i el bon ús del nostre idioma en els entorns digitals, també seran notes dominants d’aquesta V edició que, per tercer any consecutiu, comptarà amb la col·laboració de la Fundeu-BBVA i la ponència del seu Coordinador General, Javier Lascurain “Quan l’espanyol urgent va deixar de ser cosa solament de periodistes”.

Taller sobre divulgació i marca personal de l’investigador en l’era 2.0

Dins de l’oferta formativa programada, el Campus de Gandia i el Congrés han organitzat un taller on el seu objectiu és doble: en primer lloc, mostrar als participants la rellevància i les possibilitats que ofereix l’entorn 2.0 a l’hora de divulgar els seus treballs de recerca i publicacions, i en segon lloc, promocionar la seua marca personal com a investigadors.

A més, com a novetat d’enguany, cap la possibilitat de realitzar la inscripció únicament a aquest, o a qualsevol dels tallers programats.

El taller serà impartit per José María Herranz, professor de Facultat de Periodisme en la Universitat de Castella la Manxa en la Facultat de Periodisme de Conca i director de la plataforma docent L’Observador de Castella la Manxa.

José María Herranz Comunica 2

Actualment l’investigador no solament ha de desenvolupar una tasca de recerca, sinó que també és rellevant la seua tasca com a divulgador: cap a la comunitat científica interessada en el seu camp de treball, cap als mitjans de comunicació i cap a la ciutadania. En quasi totes les convocatòries de projectes públics nacionals i europeus hi ha un apartat obligatori dedicat a la difusió i divulgació de resultats.

L’entorn 2.0 facilita aquesta tasca: d’una banda, possibilita tenir plataformes i xarxes científiques de difusió de treballs i publicacions (ORCID, RearchID, Acadèmia, DIALNET); eines i plataformes no especialitzades (Twitter, blogs, Linkedin); i finalment plataformes i eines periodístiques especialitzades (SINC, Dicyt) o mitjans de comunicació generalistes.

En alguns casos és la pròpia tasca de divulgació de l’investigador la que ha de predominar (xarxes científiques i plataformes no especialitzades), mentre que en altres, com són les més periodístiques, és la pròpia organització o institució a la qual pertany, la que pot ajudar a la divulgació. En qualsevol cas, és fonamental conèixer-les, saber on és important estar i de quina manera poden contribuir a la millora de la divulgació i la creació d’una marca personal de l’investigador. Per què? Perquè és la millor manera de conèixer altres investigadors, de divulgar el treball desenvolupat, de poder establir noves col·laboracions o d’atraure finançament.

Amb aquest taller, el Campus de Gandia i el congrés Comunica2 segueixen apostant per acostar l’entorn de la web social i la comunicació digital a la recerca i als seus protagonistes. L’any passat ja es va organitzar un taller sobre com difondre la ciència en xarxes socials, impartit pel professor i investigador de la UPV José Miguel Mulet.

Més informació:

www.comunica2gandia.com

Inscripcions i secretària tècnica del congrés:

Luisa Camps Palanca.

Campus de Gandia F-201. Tel: 962849456 (Ext.:49456) E-mail: macampa@upv.es