Intel·ligència artificial aplicada a les empreses

Amb la finalitat d’aportar informació per a incentivar la proposta de projectes d’investigació i innovació col·laboratius, ARI Hub en col·laboració amb el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Ajuntament de Gandia, ha organitzat el V desdejuni tecnològic per a abordar els conceptes bàsics de la intel·ligència artificial i la seua aplicació a l’entorn de les empreses i institucions.

La Intel·ligència Artificial és una de les tecnologies que causarà major impacte en la seua aplicació al sector empresarial, i suposarà una gran transformació. Aquesta innovació disruptiva evoluciona ràpidament generant noves oportunitats que requereixen de la investigació i de la innovació per al desenvolupament de solucions tecnològiques que n’impulsen la implantació en cadascun dels sectors als quals pertanyen les empreses i institucions sòcies d’ARI Hub.

Durant la jornada es van tractar els conceptes bàsics de la Intel·ligència Artificial en la seua àmplia accepció (incloent-hi machine learning, big data, etc.), s’identificaren els camps de potencial aplicació a l’entorn de les empreses i institucions ARI Hub i s’analitzaren les restriccions de la seua aplicació sobre dades, aportant experiències de projectes reals d’aplicació com a exemple inspirador per a la proposta de nous reptes i projectes.

Aquesta sessió tecnològica s’ha desenvolupat al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i en la qual ha participat el professor i investigador del centre universitari, Juan Miguel Alberola, expert en intel·ligència artificial. En la seua intervenció, el professor Alberola ha sigut l’encarregat de presentar les principals aplicacions per a les empreses, avantatges i desafiaments.

A la inauguració de la jornada ha assistit l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, qui ha valorat de forma molt positiva aquest tipus de trobades. “Sempre estarem al costat d’aquesta mena d’iniciatives, que serveixen de plataforma perquè les empreses puguen desenvolupar projectes innovadors que facen créixer la nostra ciutat”, ha apuntat. A més, en el cinquè desdejuni tecnològic ARI Hub també han participat Marta Armendia, Directora General de Formació Professional; la secretària autonòmica d’Universitats, Esther Gómez; el vicerector d’Estudiants i Emprenedoria de la UPV, Alberto Conejero; Ramón Bertó, vicepresident d’ARI HUB i Jesús Alba, el director del Campus de Gandia.

Al desdejuni han assistit els socis d’ARI Hub: ODEC, Tecatel, Tecnovill, VickyFoods, Universitat Politècnica de València, Mancomunitat de municipis de la Safor, Guillem Export, Christeyns, Ajuntament de Vilallonga, Citrosol, Ajuntament de Gandia, i membres de les startups que participen en els programes d’incubació i acceleració de l’Eix Reptes d’Innovació ARI Hub.

Què és ARI Hub?

L’Agro-Rural Innovation Hub (ARI Hub) és una iniciativa que naix a la comarca de la Safor amb l’objectiu d’impulsar projectes innovadors en l’àmbit del sector agroalimentari i enfocats en el desenvolupament rural, en el qual participa el Campus de Gandia (UPV) com a soci.

ARI Hub s’estructura en tres eixos principals: incubadora i acceleradora per a empreses emergents, agrupació d’empreses innovadores i entitat de formació. Eixos que tenen com a objectiu incentivar la cultura de l’emprenedoria, promocionar projectes innovadors, implicar diferents agents públics i privats, generar sinergies i transferir coneixements.

A més, recentment s’ha incorporat com a col·laborador del programa Safor Salut, liderat pel Campus de Gandia.