Safor Salut obté més finançament per a continuar impulsant la innovació sanitària

El programa de cooperació ‘Safor Salut’, iniciativa coordinada en 2023 pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) conjuntament amb FisabioDepartament de Salut de Gandia, Fisabio-HACLE La Pedrera, i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), ha obtingut finançament del Programa d’Accions Complementàries d’impuls i enfortiment de la innovació de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) per import de 86.954 euros, destinada a promoure desenvolupament de projectes d’innovació sanitaris per al 2023, 2024 i 2025.

“Safor Salut” va arrancar l’any 2019 amb l’objectiu inicial de posar en contacte els sectors sanitari, empresarial i universitari per a conèixer les necessitats de cadascun d’ells i generar projectes d’innovació conjunts i oportunitats de negoci en el camp de la salut a nivell comarcal, utilitzant l’estratègia d’Open Innovation, mitjançant metodologies col·laboratives. En 2021 i 2022 es va ampliar el programa incorporant la component social en els projectes i idees generades.

L’equip Safor Salut va avaluar positivament els resultats obtinguts el 2022 i durant el 2023 s’ha treballat en les principals línies d’actuació a realitzar en els pròxims anys, posant el focus en l’Atenció  Primària i en la incorporació de nous col·laboradors socials i empresarials per a potenciar l’impacte del programa.

L’any 2023 s’han dut a terme diverses actuacions orientades a impulsar la generació de projectes col·laboratius d’innovació entre els agents involucrats, Fundació per a la Investigació Sanitària a la comarca de La Safor (AISSA), l’Associació Espanyola Contra el Càncer Gandia, l’Associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA), la Fundació Espurna, l’Associació Parkinson Gandia-Safor, l’Associació de Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor, l’Ajuntament de Gandia, incorporant al programa 3 nous col·laboradors:  Districte Digital Comunitat Valenciana, Xarxa d’Instituts Tecnològics Comunitat Valenciana (REDIT) i Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV).

Amb l’impuls de la dotació concedida, el programa planteja la realització de píndoles tecnològiques al voltant de tecnologies amb gran potencial d’impacte en el sector sanitari, així com tallers de co-creació posteriors per a la dinamització de propostes de projectes que permeten el desenvolupament d’innovacions en l’àmbit de la salut.  Al seu torn, i per a garantir la participació i generar noves idees, es preveu dur a terme creative labs específics dirigits a la definició de reptes, especialment d’aquells que requereixen un major desenvolupament creatiu.

TRANSFERÈNCIA DEL CONEIXEMENT

Safor Salut’ facilita la detecció de necessitats en l’entorn sanitari, així com la generació d’idees de projectes i el desenvolupament de nous productes i serveis a través de la col·laboració i la transferència de coneixement entre la universitat, els centres sanitaris, el teixit productiu i els agents socials, donant lloc a noves oportunitats de negoci en el sector de la salut per a les empreses del territori, així com una millora de la competitivitat del Sistema Valencià d’Innovació en el seu conjunt.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb el sector sanitari i necessites un soci de l’entorn de la sanitat, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a posar-la en marxa. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

Més informació en saforsalut.es

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es

FISABIO: María Prada | maria.prada@fisabio.es , Amparo Arlandis |  amparo.arlandis@fisabio.es , Elena Carrió |  elena.carrio@fisabio.es