Arranca UniSalut 2023

Arranca el programa UniSalut 2023 amb la presentació d’idees sanitàries per a la cerca de socis i la convocatòria d’ajudes per a finançar-les.

La finalitat d’UniSalut  és dinamitzar i finançar la realització d’Accions  Preparatòries i Projectes d’Innovació en els quals participen de manera conjunta personal investigador de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Universitat Jaume I (UJI), la Universitat Politècnica de València (UPV), amb especial interès en el Campus d’Alcoi i el Campus de Gandia, i personal de centres adscrits i amb conveni amb la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), particularment dels Departaments de Salut de Vinaròs, Castelló, La Plana, Sagunt, Requena, València-Arnau de Vilanova-Llíria, València-Doctor Peset, La Ribera, Xàtiva-Ontinyent, Alcoi, Elda, Gandia, Marina Baixa, Sant Joan d’ Alacant, Elx Hospital General, Elx-Crevillent, Torrevella, Oriola, així com de FISABIO-Salut Pública, Centre de Transfusió de la CV., Hospital de Sant Vicent, Hospital La Pedrera, Hospital Doctor Moliner, Hospital Pare Jofré, Hospital La Magdalena, FISABIO-Oftalmologia Mèdica i Hospital intermutual de Levante (d’ara endavant Centres FISABIO).

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial, introdueix la teua idea en https://unisalut.uji.es/val/proposar-una-idea/ i t’ajudarem a trobar-lo. A més, pots veure les idees introduïdes https://unisalut.uji.es/val/idees-presentades/ i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

Ajudes UniSalut

La convocatòria va dirigida a personal investigador, metge, biomèdic, biotecnòleg i emprenedor. UniSalut engloba els tres subprogrames ja existents entre la UPV, UMH, UJI i FISABIO, en una única convocatòria. En el cas de la UPV el programa és el denominat Polisabio.

Fins al 26 de juliol de 2023 es poden sol·licitar les ajudes a accions preparatòries i projectes d’innovació a través de la web https://unisalut.uji.es/val/ajudes/(Polisabio)

Jornada formativa

El dia 20 de juny de 2023 va tenir lloc una Jornada Formativa en format en línia, per a donar a conèixer les novetats del programa UniSalut, i alguns instruments per a finançar la valorització i transferència de resultats en l’àmbit sanitari.

Novetats

Continua el finançament d’un mínim de 3 accions preparatòries per a cadascun dels Campus d’Alcoi i Gandia, sempre que les propostes reunisquen els mínims de qualitat exigibles.

Es garanteix 1 Acció Preparatòria per a un centre Fisabio que no haja obtingut finançament en l’anualitat anterior, sempre que reunisquen mínims de qualitat.​

En aquesta convocatòria s’inclou com a despesa elegible en Accions Preparatòries, el petit inventariable (a excepció de llibres) i les despeses relacionades amb la validació de productes sanitaris i sol·licitud d’autoritzacions de l’AEMPS (taxes, assegurança…).​

Entre els criteris d’avaluació de les sol·licituds es valorarà de manera positiva, tant en accions preparatòries com en projectes d’innovació els equips multi-institucionals, participació de personal investigador de més d’una universitat o Departament de Salut.

En projectes d’innovació es valorarà positivament que els/les investigadors/es principals hagen presentat aquest mateix projecte, i no haja sigut concedit, o la convocatòria no haja sigut resolta encara, a alguna convocatòria d’ajuda competitiva diferent als subprogrames d’UniSalut.

Evolució del programa

El Programa de Col·laboració Polisabio naix en 2017 amb l’objectiu de generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre personal investigador de la UPV i el personal dels Departaments de Salut de la Comunitat Valenciana adscrits a FISABIO. Inicialment el programa es va desenvolupar conjuntament únicament entre FISABIO i els Campus d’Alcoi i Gandia, amb els hospitals del seu entorn. En 2018 el programa es va estendre, a causa de l’èxit anterior, al Campus de Vera i a la resta de centres FISABIO de la província de València. En 2019 va augmentar el pressupost i es van incorporar més centres de salut de València i Alacant, ampliant-se a tota la Comunitat Valenciana.

En 2022 comença UniSalut conjuminant 3 subprogrames bilaterals ja existents entre diverses institucions: Polisabio, Ujisabio i Ilisabio.

Equip UniSalut (Polisabio)

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez psanche@upv.es

Campus de Alcoi (UPV): Vicente Díez vdiez@upv.es

Campus de Vera (UPV): Laia Bielsa labierfer@upv.es

FISABIO: Amparo Arlandis arlandis_ampviy@gva.es

Finançat per:

Actuació susceptible de ser cofinançada per la Unió Europea.