Nous projectes sanitaris UniSalut

UniSalut és un programa conjunt de col·laboració entre 4 agents del sistema valencià d’investigació i innovació: Universitat Politècnica de València (UPV), Universitat Jaume I (UJI), Universitat Miguel Hernandez (UMH) i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO). Concretament, el subprograma entre la UPV i FISABIO és l’anomenat Polisabio.

La finalitat d’UniSalut és dinamitzar i impulsar la realització d’Accions Preparatòries i Projectes d’Innovació en els quals participen de manera conjunta personal investigador de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Universitat Jaume I (UJI), la Universitat Politècnica de València (UPV), amb especial interès al Campus de Gandia i al Campus d’Alcoi, i personal de centres adscrits i amb conveni amb la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), particularment dels Departaments de Salut de Vinaròs, Castelló, La Plana, Sagunt, Requena, València-Arnau de Vilanova-Llíria, València-Doctor Peset, La Ribera, Xàtiva-Ontinyent, Alcoi, Elda, Gandia, Marina Baixa, Sant Joan d’Alacant, Elx Hospital General, Elx-Crevillent, Torrevella, Oriola, així com de FISABIO-Salut Pública, Centre de Transfusió de la C.V., Hospital de Sant Vicent, Hospital La Pedrera, Hospital Doctor Moliner, Hospital Pare Jofré, Hospital La Magdalena i FISABIO-Oftalmologia Mèdica.

Aquest programa té com a objectiu generar sinergies entre el personal investigador i professionals de Fisabio, UPV, UJI i UMH, que donen lloc a projectes d’investigació i innovació amb gran potencial cientificotècnic orientats cap a temes innovadors, amb atractiu per a aconseguir inversió pública i privada de convocatòries nacionals i internacionals d’interès.

La 1a edició del programa UniSalut, subprograma Polisabio, ha resolt impulsar 12 accions preparatòries i 4 projectes d’innovació que combinen el coneixement científic i les tecnologies més noves al servei de la salut.

PROPOSTES DEL CAMPUS DE GANDIA FINANÇADES

Accions preparatòries

DermoIA: Intel·ligència Artificial i Big Data per a l’anàlisi d’imatges captades per dermatoscòpia digital (Javier Urios Durá, Departament de Salut Orihuela / Consultori Auxiliar de Benejússer, Sandra Sendra Compte, Campus de Gandia (UPV)).

Al4Eye: Intel·ligència artificial en la degeneració macular associada a l’edat. Anàlisi multivariant (Cessar Azrak Haskour, Hospital Universitari del Vinalopó / Oftalmologia, Jaime Lloret Mauri, Campus de Gandia (UPV)).

PREVENCAR: Prevenció d’Esdeveniments Cardiovasculars (Mª Carmen Ponce Cuadrado, Departament Oriola Vega Baixa / Urgències Vega Baixa, Jose Joaquín Rieta Ibáñez, Campus de Gandia (UPV)).

Projecte d’innovació

MEPOC: Sistema de monitoratge de baix cost en la llar per a pacients amb malaltia pulmonar obstructiva crònica (EPOC) (José Belda Ramírez, Hospital Arnau de Vilanova. Àrea de Pneumologia, Jaime Lloret Mauri, Campus de Gandia (UPV)).

Per a Jesús Alba, director del Campus de Gandia, aquest treball conjunt permetrà augmentar la qualitat de vida de les persones, ja que els projectes pretenen resoldre necessitats reals sanitàries.

El Programa de Col·laboració UPV-FISABIO (Polisabio) va començar en 2017 amb l’objectiu de generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre personal investigador de la UPV i personal dels Departaments de Salut de la Comunitat Valenciana adscrits a FISABIO. Inicialment el programa es va desenvolupar per als campus d’Alcoi i Gandia, i els hospitals del seu entorn. El programa l’any 2018 es va estendre al campus de Vera i a la resta de centres FISABIO de la província de València. En 2019 es va ampliar incloent més centres de salut de València i Alacant, i posteriorment l’any 2022 es va posar en marxa UniSalut, en què s’agrupen tres subprogrames: Polisabio, Ujisabio i Ilisabio.

Equip UniSalut

Campus de Gandia: Pilar Sánchez, psanche@upv.es, 96 284 94 09

Campus d’Alcoi: Vicente Díez, vdiez@ctt.upv.es , 96 387 70 00 (Extensió: 28535)

Campus de Vera: Laia Bielsa, labiefer@upv.es , 96 387 70 00 (Extensió: 78294)