Safor Salut impulsa la proposta de projectes innovadors en pròtesis i implants a mida

El programa de cooperació Safor Salut, iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València    (UPV)FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), va celebrar la Píndola tecnològica sobre pròtesis i implants a mida el passat 29 de març a l’Hospital  Francesc de Borja de Gandia.

La jornada va connectar de manera presencial i en línia el sector sanitari, tecnològic, empresarial, associacions de persones i pacients i ajuntaments, per a impulsar la proposta de projectes innovadors en el sector salut.

Es van plantejar els protocols a seguir per a desenvolupar una pròtesi o implant a mida, la tecnologia disponible de desenvolupament i seguiment, els materials, els tractaments a realitzar, les certificacions necessàries, i es va donar a conèixer de primera mà idees de nous projectes i casos d’èxit.

En l’esdeveniment va participar personal expert en la matèria de diversos àmbits. Des de la perspectiva empresarial van participar Francisco Pérez i José Antonio Diego de l’empresa Fresdental, empresa dedicada al desenvolupament personalitzat de pròtesis i implants a mida.

A continuació , Damian Mifsut, cap de servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital U. Francesc de Borja de Gandia, va presentar un desenvolupament realitzat en col·laboració amb la Universitat Politècnica de València   , l’aplicació de realitat mixta que millora la precisió en implants de pròtesis de maluc.

Tot seguit, Joan Faus, responsable de la Càtedra ivio-Campus de Gandia (UPV), va parlar sobre les activitats de la càtedra i una aplicació desenvolupada, l’app de realitat augmentada per a la col·locació d’implants dentals. Aquesta aplicació connecta unes ulleres intel·ligents de realitat augmentada a telèfons intel·ligents amb un sistema operatiu Android i indica quin utensili utilitzar, existint la possibilitat de guiar-se per mitjà del seu assistent de veu, i permetent configurar i incloure estotjos de broques de fresat de diferents fabricants.

A continuació , Francisco Oltra, de l’àrea de projectes de Fisabio, va explicar diferents vies de finançament públic per a projectes d’investigació i innovació sanitaris.

Rosa Andrés, gerent del Departament de Salut de Gandia, va ser l’encarregada de tancar la jornada.

GENERACIÓ D’IDEES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/ideas-retos i t’ajudarem a trobar-lo. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es

FISABIO: María Prada | prada_marmar@gva.es, Amparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es,

Amparo Estruch | amparo.estruch@fisabio.es , Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llàcer | llacer_sil@gva.es