Moda més sostenible

L’equip de Sustainable Fashion and Employability Skills (SFES) de la Universitat Politècnica de València (UPV) participa en la redacció d’un llibre blanc que permetrà identificar les habilitats clau d’ocupabilitat dins de la indústria de la moda, en favor d’una transformació cap a paràmetres més sostenibles. Juntament amb la UPV, treballen en el projecte altres quatre institucions europees d’educació superior: la Glasgow Caledonian University (el Regne Unit), la Universitat de Villanueva (Madrid), la Universidade dona Madeira (Portugal) i l’EDHEC Business School (França).

En una recent trobada celebrada a Niça, els diferents grups, organismes i empreses han elaborat un primer esborrany d’aquest document de referència, la versió final de la qual serà presentada a Madrid, el 23 de juny de 2023. El treball forma part d’una KA203, una associació estratègica de tres anys finançada per la Unió Europea per a ajudar la indústria de la moda a recuperar, juntament amb els consumidors, el respecte al valor de les peces de roba.

Comunicació i sostenibilitat
L’equip de la UPV lidera els apartats del projecte relacionats amb la comunicació i la sostenibilitat. “Estem en un moment clau de transformació de la indústria de la moda cap a un model més sostenible. La comunicació és un dels aspectes clau per a aconseguir que consumidors i indústria vagen de la mà”, ha assenyalat Esteban Galán. Per part seua, Nadia Alonso, professora del Campus de Gandia, ha avançat que els resultats del projecte “oferiran eines interactives que permetran empoderar el consumidor en la presa de decisions de compra sostenibles”.

Mesurament de la petjada de carboni i més
La primera versió del llibre blanc revisa les activitats i estratègies sostenibles que posen en marxa les empreses del sector de la moda: és el cas del mesurament de la petjada de carboni; la comunicació eficaç per a identificar i compartir el valor de la roba, o l’abordatge de les qüestions que genera l’enginyeria robòtica en l’automatització de les línies de producció i monitoratge de la qualitat de les peces.

Amb la col·laboració d’Harris Tweed Hebrides i Tendam
Per a elaborar les conclusions d’aquest primer esborrany, els diferents equips desenvoluparen diferents estratègies: van preparar enquestes, van realitzar visites a diferents empreses, van impartir seminaris d’investigació amb experts i van celebrar tallers interactius. En tot això, han comptat amb la col·laboració de dos socis industrials de gran importància en el sector de la moda, com són Harris Tweed Hebrides, el major productor tèxtil d’Escòcia, i el grup espanyol Tendam, propietari de marques com Women’secret, Springfield o Cortefiel, entre altres.

Font: Laida Frasquet Pascual, periodista de l’Àrea de Comunicació de la UPV