Millora de la comunicació entre el personal sanitari i la població

Els Centres de Salut que formen part del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent, han estat treballant els últims mesos en una millora de la comunicació entre el personal sanitari i la població, mitjançant la creació d’una comissió de comunicació formada per membres de diferents perfils que conflueixen en l’atenció primària de salut. Per a aquest fi han comptat amb la col·laboració de professorat i personal d’investigació de l’àrea de comunicació audiovisual del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), liderats per Raúl Terol.

Entrevista a Víctor Climent, metge del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent.

Amb el lema “Coneix la teua Atenció Primària” s’han iniciat una sèrie d’accions comunicatives l’objectiu principal de les quals és el d’acostar els centres de salut a la població d’Ontinyent. Mitjançant una sèrie de vídeos de caràcter corporatiu es presenten els valors de l’atenció primària i les principals funcions que desenvolupen cadascuna de les figures professionals dels centres de salut.

El primer dels vídeos realitzats se titulaConeixes la teua atenció primària de salut? i ha sigut realitzat per l’estudiant Luis Ferrer, al costat de la metgessa, Sara Vicente, que està realitzant la seua tesi doctoral en la UPV, analitzant l’impacte que la comunicació entre els centres de salut i la ciutadania d’Ontinyent pot tenir sobre els recursos assistencials en l’Atenció Primària i Comunitària.

A més, dos estudiants del Campus de Gandia (UPV), Ignacio Máñez i Pau Chanzá, han realitzat en el seu Treball Final de Grau vídeos i infografies sobre diferents figures i categories professionals dels centres de salut.

Els cartells, en els quals es dona a conéixer totes i cadascuna de les categories professionals que conflueixen en els centres de salut d’atenció primària, han estat dissenyats per l’estudiant del Grau en Comunicació Audiovisual Paula Robles Cepero, qui a més és veïna de la localitat d’Ontinyent. Paula està duent a terme la realització del seu Treball Fi de Grau centrat en el disseny del Pla de Comunicació dels Centres de Salut de la capital de la Vall d’Albaida, que han obert perfils en diferents xarxes socials.

Ja es pot trobar el perfil dels centres de salut en les xarxes socials Facebook, Twitter, YouTube i Instagram, així com cartells amb codis QR perquè la població puga seguir les novetats. Mitjançant les xarxes socials es pretén a més poder fer atenció comunitària, oferint informació a la població de nocions bàsiques de salut.

En aquests moments al Campus de Gandia (UPV) continuem treballant en el disseny i implementació del pla de comunicació per als centres de salut de la localitat d’Ontinyent.

Més informació:

Máñez Manzaneque, I. (2022). Generació d’empatia a través del muntatge: Campanya de comunicació de l’atenció primària del departament de salut de Xàtiva-Ontinyent. Universitat Politècnica de València.

Chanzá Chanzá, P. (2022). Proposta i desenvolupament de la direcció de fotografia de la campanya de visibilització de l’Atenció Primària en la població d’Ontinyent. Universitat Politècnica de València.