Marc Oller guanya el Premi al millor TFG de la Càtedra IVIO-UPV

Realitzar un Treball de Final de Grau és un dels moments més decisius per a qualsevol estudiant universitari. És l’últim esforç per a finalitzar un intens període ple d’hores d’estudi i projectes acadèmics. L’equip de la Càtedra IVIO del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València és molt conscient de la seua importància i per això des de 2015 celebra els Premis al Millor TFG/TFM aplicats al seu camp d’investigació : la tecnologia aplicada a l’odontologia. En aquesta ocasió, el premiat ha sigut Marc Oller, graduat en Tecnologies Interactives per la UPV.

Oller és un apassionat de la tecnologia, cosa que el va portar a estudiar el grau que ha finalitzat i anteriorment el Cicle Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma. La seua àmplia formació li ha permès realitzar amb èxit el seu ambiciós TFG: “Desenvolupament d’una aplicació de Realitat Augmentada per a l’assistència i guiat als odontòlegs durant el procés de col·locació d’implants dentals”. El treball ha consistit a desenvolupar una aplicació de realitat augmentada per a telèfons intel·ligents que permet guiar en l’ús de les freses dentals utilitzades pels odontòlegs en la col·locació d’implants dentals.

L’aplicació  connecta unes ulleres intel·ligents de realitat augmentada a un telèfon intel·ligent amb sistema operatiu Android i indica quin utensili utilitzar, existint la possibilitat de configurar i incloure estotjos de broques de fresat de diferents fabricants. Oller ha comptat amb un contracte de pràctiques en la Càtedra IVIO-UPV, on ha desenvolupat el seu TFG sota la tutorització del professor i investigador Fernando Boronat i en col·laboració estreta amb Joan Faus, director de l’IVIO. En paraules d’Oller, “tant Joan com Fernando han fet un treball excel·lent, tenir l’oportunitat de desenvolupar el TFG al costat de gent professional amb tanta experiència i coneixement ajuda a aprofundir tots els conceptes i enfocar la idea de la manera correcta”.

Considera “tot un orgull” i “un honor” rebre aquest premi, ja que és la recompensa a tot l’esforç que ha dedicat al seu treball, especialment al ser la mateixa universitat on ha estudiat la que reconeix el gran potencial del seu TFG. Del seu pas com a estudiant de grau pel Campus de Gandia de la UPV tan sols té bones paraules: “el valor social, tant les amistats com en l’àmbit professional, ja que he tingut la possibilitat de conèixer unes persones meravelloses que m’han fet millorar en tots els aspectes”.

Actualment l’acabat de premiar dels VI Premis al Millor TFG de la Càtedra IVIO-UPV continua formant-se mentre ho compagina amb el seu treball en una empresa privada del sector tecnològic. Admet que sol fer “bastants escapadetes per a veure món”, la qual cosa l’ajuden a obrir més la seua ment i enfocar nous projectes. Si haguera de convèncer a algú perquè realitzara una investigació relacionada amb la tecnologia odontològica en el seu Treball de Fi de Grau o Màster, destacaria les enormes possibilitats actuals per a impulsar projectes que puguen facilitar les tasques als odontòlegs.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook