Personal investigador més destacat en telecomunicacions d’Espanya

Jaime Lloret i Sandra Sendra, del Campus de Gandia  de la Universitat Politècnica de València, repeteixen com a personal investigador més destacat de tota Espanya, segons el rànquing elaborat pel Grup per a la Difusió de l’Índex h (DIH). El rànquing mesura la qualitat professional del personal investigador, en funció de la productivitat i la quantitat de cites que han rebut els seus articles científics.

Jaime Lloret, referent nacional en el camp de les telecomunicacions

En l’última actualització, realitzada a l’octubre de 2022, el professor Jaime Lloret ha obtingut un 42 d’índex h i ocupa el primer lloc en l’àrea de telecomunicacions des de 2016, alhora que apareix en el vuitè en enginyeria, electricitat i electrònica, sent aquesta una àrea molt més oberta que aglutina múltiples camps de coneixement. “Aparèixer liderant de nou la llista de millors investigadors a Espanya en el camp de les telecomunicacions posa en èmfasis, un any més, la bona faena realitzada en el nostre grup d’investigació – format en la seua gran majoria per docents i estudiants del Campus de Gandia-, dins de l’institut d’investigació per a la gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC). I demostra que la formació que rep l’alumnat al Campus de Gandia és de molt alta qualitat. D’altra banda, és evident que, sense molta dedicació i esforç, no s’haguera pogut aconseguir”, ha apuntat Jaime Lloret.

Jaime Lloret és Catedràtic en Enginyeria Telemàtica, dirigeix l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC) des de gener de 2017. És llicenciat en Ciències Físiques, especialitat en Electricitat, Electrònica i Informàtica; Enginyer Electrònic i doctor en Telecomunicacions. També és autor de 15 llibres (docents i d’investigació) i de més de 800 articles d’investigació publicats en conferències nacionals i internacionals, llibres de caràcter competitiu internacional i revistes internacionals. A més, és editor cap de diverses revistes internacionals de prestigi. Les xarxes sense fils de sensors, les xarxes P2P, i els protocols i algorismes de xarxa són alguns temes objecte de les seues investigacions.

Jaime Lloret, premiat en la I edició dels Premis d’Investigació UPV

A més. el passat 9 de novembre, la Universitat Politècnica de València (UPV) va concedir 20 guardons a diferents investigadors i investigadores pertanyents a la pròpia institució acadèmica, en el marc de la I edició dels Premis d’Investigació UPV.

Un dels guardons va ser per a Jaime Lloret per la Trajectòria Excel·lent en Investigació en la subcategoria de Computer Science.

Sandra Sendra, entre les principals investigadores

Per part seua, la professora Sandra Sendra ha aconseguit un índex h de 20, també en telecomunicacions, i se situa en la tercera posició de la llista i primera espanyola. Sandra Sendra ha manifestat que “estar en la llista dels millors investigadors a Espanya en el camp de les telecomunicacions és un honor i el reconeixement a la dedicació i l’esforç que un investigador o investigadora inverteix. A més, enguany estic doblement agraïda, perquè he escalat una posició, situant-me com la primera investigadora a Espanya dins d’un camp extremadament competitiu. Les nostres posicions en aquesta llista signifiquen un gran reconeixement al treball i, sobretot, a com la societat i la comunitat científica percep el nostre treball”.

Sandra Sendra és des de febrer de 2021 directora acadèmica del Grau en Tecnologies Interactives del Campus de Gandia, on també va cursar els seus estudis universitaris. Actualment, imparteix classes com a professora titular en la UPV. Enginyera tècnica en Telecomunicació, en l’especialitat de Sistemes Electrònics, Graduada en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i doctora per la UPV, en Enginyeria Electrònica. La seua carrera investigadora està centrada en el camp del disseny de sensors, l’ús de noves tecnologies sense fils per a la implementació de xarxes de sensors i en els protocols de comunicacions i algorismes per al desenvolupament de solucions en l’àmbit de la Internet de les Coses (IdC), entre altres línies. Relacionat amb aquests temes, Sandra Sendra és autora de més de 200 publicacions, entre les quals es destaquen 2 llibres i 8 capítols de llibres, més de 85 articles en revistes internacionals d’alta rellevància per a la comunitat científica i més de 80 articles en conferències nacionals i internacionals. A més, ha participat en l’organització de més de 50 conferències internacionals.

Font: Laida Frasquet, Periodista de l’Àrea de Comunicació de la UPV