Ciència i innovació a Espanya: un nou impuls per a la transformació del país

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha celebrat la seua tradicional conferència inaugural. Amb aquest solemne acte, que ha congregat personal i alumnat de la comunitat universitària, al costat d’autoritats locals, comarcals i provincials, representants d’associacions, institucions i empreses de la comarca de la Safor, ha sigut inaugurat el curs acadèmic 2022-2023 al Campus de Gandia.

L’esdeveniment ha estat presidit pel rector de la UPV, José E. Capilla, que ha manifestat que “el Campus de Gandia, multidisciplinari i obert, és clau per al desenvolupament social i cultural de la UPV en la seua vertebració, a través del territori valencià”. A més, és “font de talent i innovació, i representa el ferm compromís amb la comunitat universitària, amb Gandia, la Comunitat Valenciana i amb la societat en general”.

El Campus de Gandia, una aposta de futur

Per part seua, Víctor Sánchez, director per substitució reglamentària del Campus de Gandia, ha ressaltat que aquest “ha sigut un any excepcional en termes de projectes i finançament, confirmant el gran nivell i maduresa de la investigació realitzada al Campus de Gandia”. En aquest sentit, ha recordat que l’any 2021 “el volum econòmic d’R+D+i es va situar per damunt dels vuit milions d’euros” una xifra molt superior a la registrada en 2020 o 2019. A més, després de més de deu anys d’existència, “l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres ha aconseguit situar-se entre les 25 primeres estructures d’investigació, de les més de 80 presents en la UPV” i “des de la Unitat Mixta d’Investigació en Tecnologia per a Estudis Marins s’està desenvolupant una sèrie de projectes científics de gran entitat”.

“El Campus de Gandia és un campus que mira cap a la mar, no sols en sentit literal, sinó també com a aposta de futur”, ha afirmat el subdirector en el seu discurs. Igualment, el subdirector del centre ha tingut paraules d’agraïment per al programa  Safor Salut, per a les càtedres d’empresa i els seus patrons, “vaixell almirall de les nostres relacions amb l’entorn”, per a l’Ajuntament de Gandia i el conjunt empresarial de la zona, al qual ha convidat a “apostar pel talent del Campus de Gandia”.

Conferència inaugural a càrrec de Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació

Sota el títol “Ciència i innovació a Espanya: un nou impuls per a la transformació del país“, la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha sigut l’encarregada d’impartir la conferència inaugural. Enginyera de Telecomunicació per la UPV, Morant va ser alcaldessa de Gandia durant el període comprès entre 2015-2021. I, en qualitat d’aquest càrrec, ha visitat el Campus de Gandia en moltes ocasions, secundant sempre aquest centre universitari amb la seua presència. En aquesta ocasió, ho ha fet com a ministra de Ciència i Innovació. En la seua exposició, Morant ha declarat que la UPV “m’ha ensenyat a veure els problemes com a situacions per a les quals sempre es poden trobar solucions. Passar per aquesta Universitat marca, et dona un tret distintiu, organitza la manera de pensar. Avui soc una enginyera, una eterna estudiant que aprèn tots els dies i avui centrada en una missió: contribuir a crear una societat més feliç, més lliure, democràtica, pròspera i respectuosa amb el seu entorn, ara a través de l’impuls de la ciència i la innovació”. A més, la ministra ha indicat que “des dels governs, hem de ser proactius per a crear noves oportunitats de treball i riquesa”. Perquè “vivim un canvi d’era que requerirà solucions enginyoses procedents de la ciència i la innovació, un espai d’oportunitats laborals de qualitat per a la gent jove”.

Presentació de la memòria anual i lliurament dels premis final de grau

En el transcurs de la conferència inaugural del curs 2022-2023, el secretari del Campus de Gandia, José Pelegrí, ha presentat la memòria anual del centre, que arreplega l’activitat universitària, no sols la docent i investigadora, sinó també les activitats culturals, esportives, d’igualtat, cooperació, etc., que s’han desenvolupat al llarg del passat curs.

Font: Laida Frasquet Pascual, periodista de l’Àrea de Comunicació UPV