La Cátedra IVIO-UPV se prorroga, participa en la Semana de la Ciencia y organiza los VI Premios al mejor TFG/TFM (30 nov)

En 2016 va nàixer el que s’ha convertit en una de les relacions publicoprivades més fructíferes del Campus  de Gandia de la Universitat Politècnica de València: la Càtedra IVIO-UPV. El mes de setembre passat, es va signar una nova pròrroga del conveni pactat entre l’Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques i la UPV. En aquest temps s’ha consolidat com una càtedra de referència en el sector odontològic.

El caràcter innovador de les investigacions dins dels seus dos principals camps de treball— l’ús de tecnologia d’ultrasons per a implantologia oral i el desenvolupament de sistemes de realitat virtual i multisensorial— requereixen un equip completament multidisciplinari com el que disposa aquesta institució, capaç d’estar a l’altura  de respondre a les necessitats dels pacients odontològics i els dentistes. Els resultats de les seues investigacions permeten millorar els processos d’implantologia oral amb una tecnologia no invasiva com els ultrasons o simplificar el treball d’inserció d’implants per mitjà de la realitat virtual. En definitiva, la Càtedra IVIO-UPV treballa pel benestar i la salut de tot l’entorn clínic dental.

No obstant això, la vida de la càtedra transcendeix el treball de laboratori i està íntimament lligada al campus i a tota la ciutat de Gandia. La XLIX Reunió del Centre d’Estudis Odontoestomatològics o el DS Workflow Gandia ’22 són part de l’afany de la càtedra per convertir  la capital de la Safor en un dels llocs de referència per a qualsevol professional del sector. Aquests esdeveniments generen una inversió directa en el teixit econòmic de la ciutat, afavorint el desenvolupament del turisme de congressos i la desestacionalització de les visites a la destinació.

La revalidació de la Càtedra IVIO-UPV per un any més implica el manteniment d’una forta aposta per obtenir els màxims beneficis de l’aplicació de la tecnologia en la salut bucodental. Tots els èxits aconseguits des de la fundació de la càtedra auguren un futur ple de molts més avanços que contribuïsquen al progrés  científic, econòmic i social.

LA CÀTEDRA IVIO-UPV PARTICIPA EN LA SETMANA DE LA CIÈNCIA 2022 DEL CAMPUS DE GANDIA

Del 21 d’octubre a l’11 de novembre, el Campus de Gandia va acollir diferents esdeveniments amb motiu de la Setmana de la Ciència. Les jornades van acollir una exposició sobre el naturalista alemany, Alexander Von Humboldt, i una taula redona relacionada amb la mostra. A més, es van celebrar quatre tallers impartits per l’alumnat del Grau en Ciències Ambientals. Aquests tallers estaven dirigits a estudiants de primària amb la finalitat de potenciar el desenvolupament d’una consciència ambiental a través de l’experimentació científica.

L’exposició  va comptar amb l’assistència d’aproximadament 300 visitants i 40 alumnes d’educació secundària van acudir a la taula redona, mentre que als tallers van acudir al voltant de 80 estudiants.

La Càtedra IVIO-UPV, dins dels seus objectius per difondre l’interès per la ciència i la tecnologia, des de fa quatre anys col·labora amb la Setmana de la Ciència com a organisme patrocinador. En aquesta ocasió, va finançar les samarretes oficials de la Setmana de la Ciència. Pilar Sánchez, organitzadora de la Setmana de la Ciència del Campus de Gandia, valora com “molt positiva” la col·laboració amb la càtedra.

ÚLTIM MES PER A PARTICIPAR EN ELS PREMIS CÀTEDRA IVIO-UPV AL MILLOR TFG/TFM 2022

La Càtedra IVIO-UPV segueix amb la seua posada en valor dels nous titulats en la VI edició dels Premis al Millor TFG/ TFM sobre Tecnologia Odontològica. Si enguany has defensat el teu TFG o TFM sobre tecnologia aplicada a l’odontologia, tens la possibilitat d’aconseguir un premi de 1.000 € per a exposar-lo en un congrés, simposi o jornada del mateix camp. Converteix-te en el sisè estudiant amb aquesta distinció acadèmica de primer nivell. Pots presentar el teu treball fins al 31 de desembre de 2022. Consulta les bases ací.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook