Referents internacionals en investigació

Jaime Lloret, Juan Luis Corral i Sandra Sendra, personal investigador del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), apareixen en el “Rànquing of the World Scientists : World’s Top 2% Scientists”. Aquesta classificació, elaborada per la Universitat de Stanford, identifica als investigadors i investigadores més influents del món.

Per al director del Campus de Gandia, Jesús Alba, “és una gran sort tenir investigant i fent classes en el nostre centre al millor personal investigador. >Això garanteix una alta qualitat docent de les nostres titulacions, és un gran orgull i aferma els nostres graus en les primeres posicions a nivell nacional.”

El “Rànquing of the World Scientists : World’s Top 2% Scientists” té dos vessants: la primera avalua la trajectòria investigadora a partir dels treballs publicats entre 1996 i 2020; la segona analitza la producció científica al llarg de l’any 2020.

CLASSIFICACIÓ PER TRAJECTÒRIA CIENTÍFICA

El director de l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), Jaime Lloret, expert en telecomunicacions, se situa en el lloc 81552 en la classificació que avalua la producció científica durant el període comprès entre 1996 i 2020. Lloret apareix en les dues llistes, en la llista de trajectòria científica des de l’any passat, i en l’anual des que es va estimar per primera vegada amb les dades de l’any 2017.

Jaime Lloret dirigeix l’IGIC des de 2017. Les P2P, xarxes multimèdia, xarxes sense fils de sensors, Internet de les Coses, i els protocols i algorismes de xarxa són temes objecte principals de les seues investigacions. A més, Lloret és líder nacional en el camp de les telecomunicacions des del  any 2016, segons l’índex de qualitat científica h estimat per Clarivate  Analytics, antigament ISI Web of Knowledge.

D’altra banda, Juan Luis Corral, també expert en telecomunicacions, es troba en el lloc 374224 del rànquing que arreplega la trajectòria científica.

Juan Luis Corral és membre fundador de l’Institut Universitari de Tecnologia Nanofotònica de la UPV. Les seues línies d’investigació se centren en les comunicacions òptiques, des del disseny de nous components òptics integrats fins a l’estudi de noves tècniques de modulació o detecció per a l’augment de la velocitat de les xarxes òptiques del futur; o l’aplicació de tecnologia fotònica en xarxes conformadores de feixos per a antenes adaptatives en sistemes de comunicacions per radiofreqüència, ja siga en sistemes terrestres o via satèl·lit.

CARRERA CIENTÍFICA EN 2020

En la classificació per impacte durant 2020, Jaime Lloret apareix en el lloc 24228 i Sandra Sendra, en el 160444.

Sandra Sendra és experta en tecnologies interactives. Investiga en el camp del disseny de sensors, ús de noves tecnologies sense fils per a la implementació de xarxes de sensors, protocols de comunicacions i algorismes per al desenvolupament de solucions en l’àmbit de la Internet de les Coses (IdC), entre altres. Així mateix, cal destacar que, des de 2020, Sendra apareix com una de les primeres dones investigadores a Espanya en l’àrea de les telecomunicacions, segons l’índex de qualitat científica h estimat per Clarivate  Analytics.

METODOLOGIA

El “Rànquing of the World Scientists : World´s Top 2% Scientists” està elaborat per John Loannidis (Universitat de Stanford), Jeroen Baas (Elsevier B.V.), Kevin W. Boyack (SciTech Strategies). Per a fer la classificació, els autors es basen en la informació de les publicacions del personal investigador registrada en la base de dades Scopus en el període comprès entre 1996-2020; analitzen el nombre d’articles publicats, la quantitat de cites de cada article d’investigació i el temps en actiu del personal investigador.

Font: Laida Frasquet, Periodista de l’Àrea de Comunicació de la UPV