Safor Salut obté finançament per a impulsar la innovació sanitària

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa coordinada en 2021 pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) conjuntament amb FisabioDepartament de Salut de Gandia, Fisabio-HACLE La Pedrera, i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), ha obtingut finançament del Programa d’Accions Complementàries d’Impuls i Enfortiments de la Innovació de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) per un import de 59.646 euros, destinada al  desenvolupament de projectes d’innovació per al 2021 i 2022.

Així mateix, l’AVI també ha concedit finançament al projecte “Economia circular en la valorització de residus tèxtils d’origen hospitalaris”, que va sorgir en el marc de “Safor Salut” durant el 2019. Aquest projecte té per objectiu la reducció de la petjada de carboni en els tèxtils d’ús hospitalari, i està sent desenvolupat per les empreses Plàstics Casaravi i Aupar Hogar, conjuntament amb Fisabio a través de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia i amb la col·laboració de personal investigador de la Universitat Politècnica de València.

SAFOR SALUT 2021-2022

En el 2021 ja s’han dut a terme diverses actuacions orientades a impulsar la generació de projectes d’innovació col·laboratius entre els agents involucrats, incorporant al programa el col·lectiu d’agents socials:  Fundació per a la Investigació Sanitària a la comarca de La Safor (AISSA), l’Associació Espanyola Contra el Càncer Gandia, l’Associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA), la Fundació Espurna, l’Associació Parkinson Gandia-Safor, l’Associació de Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor i l’Ajuntament de Gandia. D’aquesta forma, “Safor Salut” va arrancar l’any amb una jornada de presentació enfocada en aquest repte i novetat fonamental en el seu pla de treball per a 2021-2022.

Amb l’impuls de la dotació concedida, el programa planeja la realització de píndoles tecnològiques entorn de tecnologies amb gran potencial d’impacte en el sector sanitari, així com tallers de co-creació posteriors per a la dinamització de propostes de projectes que permeten el desenvolupament d’innovacions en l’àmbit de la salut.  Al seu torn, i per a garantir la participació del sector social, es preveu dur a terme creative labs específics per als agents socials dirigits a la definició de reptes, especialment d’aquells que requereixen un major desenvolupament creatiu.

TRANSFERÈNCIA DEL CONEIXEMENT

Safor Salut’ facilita la detecció de necessitats en l’entorn sanitari, així com la generació d’idees de projectes i el desenvolupament de nous productes i serveis a través de la col·laboració i la transferència de coneixement entre la universitat, els centres sanitaris i el teixit productiu, d’aquesta manera es generen noves oportunitats de negoci en el sector salut per a les empreses del territori, així com una millora de la competitivitat del Sistema Valencià d’Innovació en el seu conjunt.

NOUS REPTES

Conscients dels desafiaments, reptes i oportunitats que planteja el nostre entorn actual, des del seu inici, la iniciativa organitza les seues actuacions en alineació amb els reptes i solucions identificats pel Comitè Estratègic d’innovació de l’AVI, tractant de donar resposta, de forma específica, a reptes relacionats amb l’alimentació i la dieta hospitalaria, salut i economia circular.

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb el sector sanitari i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo.

Més informació en saforsalut.es

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es, Neus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS Gandia: María Prada | prada_marmar@gva.es, Amparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es, Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llàcer | llacer_sil@gva.es