Jornada Safor Salut 2021. Incorporació d’agents socials

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), prepara la seua primera jornada de 2021, que tindrà lloc el dijous 27 de maig, de 13.00 a 14.30 hores, a través de la plataforma en línia zoom.

Per a accedir a la sessió serà imprescindible inscriure’s emplenant el formulari d’inscripció.

La jornada té com a objectiu donar a conèixer el pla de treball del projecte Safor Salut per a 2021, la novetat principal del qual és la incorporació d’agents socials com a part activa del sistema d’innovació. “La incorporació d’associacions de pacients presents a La Safor, de l’Ajuntament de Gandia i de la Mancomunitat de Municipis de la Safor al procés innovador del projecte, permetrà impulsar i enfortir la cooperació en investigació entre el teixit industrial, tecnològic, sanitari i social en l’àrea de la Safor i el seu entorn per al desenvolupament de productes i serveis innovadors que donen solució a reptes reals”, han apuntat des de l’equip tècnic de Safor Salut.

Durant l’esdeveniment s’aportarà informació per a fomentar la incorporació de l’eix social al programa, així com per a incentivar  la detecció de reptes sanitaris i socials i la participació en projectes des de la fase de concepció d’idees fins al seu desenvolupament.

Així mateix, amb la finalitat d’aprofitar les sinergies entre els agents d’innovació, s’aportaran experiències de projectes reals d’aplicació en el camp sanitari com a exemple inspirador per a la proposta de nous projectes d’investigació col·laboratius entre els agents. D’aquesta manera, es comptarà amb la participació de la investigadora del campus, Teresa Sebastiá, i la investigadora de Fisabio, Carmen Barona, que presentaran el projecte: Estudi de la relació entre el desenvolupament urbà verd i la salut pública com a exemple de projecte de ciutat.

PROGRAMA DE LA JORNADA

13.00 h.  Presentació del programa Safor Salut 2021.

13.10 h. Casos d’èxit:

1. Estudi de la relació entre el desenvolupament urbà verd i la salut pública. Teresa  Sebastià, Campus de Gandia (UPV) i Carmen Barona, Fisabio-Salut Pública.
  2. Participació activa d’associacions de pacients en projectes d’investigació: el cas de la Malaltia de Wilson. Clara Cavero, Àrea d’Investigació en Malalties Estranyes de Fisabio; AEFEW – Associació Espanyola de Familiars i Malalts de Wilson.
  3. Sistema de sedestació de RAIGS X per a xiquets/es amb grans deformitats. Institut de Biomecànica de València (IBV), Associació AVAPACE, Biomedical grup EIFFAGE i IIS La Fe.

13.35 h. Presentació d’agents socials i col·laboradors:

• Associació Parkinson Gandia Safor
  • Associació Espanyola Contra el Càncer València i Gandia
  • Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de la Safor
  • Fundació ESPURNA
  • Associació Diagnosticats Fibromiàlgia i la Síndrome de Fatiga
  • Fundació per a la Investigació Sanitària a la comarca de la Safor (AISSA)
  • Ajuntamentde Gandia
  • Mancomunitatde municipis de la Safor

14.15 h. Debat i torn de preguntes.

14.30 h. Tancament. Joaquín Miñana, Departament de Salut de Gandia.

PÚBLIC DESTINATARI

L’esdeveniment està dirigit a personal investigador del Campus de Gandia (UPV), associacions de pacients de la Safor, Ajuntament de Gandia, Mancomunitat de Municipis  de la Safor, Departament de Salut de Gandia, Hospital de la Pedrera, i  empreses de la Safor amb inquietuds per a proposar o participar en el desenvolupament d’idees que permeten millorar l’atenció de pacients i la salut global de la població, així com amb capacitats per a resoldre els reptes detectats.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb el sector sanitari i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es,

Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llacer | llacer_sil@gva.es