Quatre anys dels premis Càtedra IVIO-UPV al millor TFG/TFM, referent en el sector de la tecnologia odontològica

L’any 2017 va tenir lloc la primera edició dels Premis Càtedra IVIO-UPV del Campus de Gandia al millor TFG/TFM en tecnologia odontològica. Cada any ha tingut lloc aquesta convocatòria, que ha permés destacar i premiar els treballs universitaris més innovadors del país. Més de 30 estudiants universitaris de diferents universitats espanyoles han presentat els seus Treballs de Fi de Grau o Màster per a optar al premi des de la seua creació.

Les candidatures al premi han comptat amb una gran diversitat investigadora a causa dels diferents camps d’investigació i per l’àrea de coneixement del qual provenien els treballs acadèmics, com sanitat, audiovisual o enginyeria. El caràcter multidisciplinari i l’alt nivell dels treballs presentats han permés que aquests premis s’hagen convertit en un referent nacional en el sector de la tecnologia odontològica. El nou guanyador del premi, el nom del qual es coneixerà molt prompte, se sumarà als altres tres que han aconseguit ja aquest mèrit en les anteriors edicions.

GUANYADOR DE 2017: ANDERSON LADINO VELÁSQUEZ

Quan Anderson va cursar el Màster d’Enginyeria Acústica al Campus de Gandia de la UPV, va quedar tan fascinat de totes les aplicacions dels ultrasons en el camp de la medicina que va decidir investigar al costat de la Càtedra IVIO-UPV i basar el seu Treball de Fi de Màster en els resultats obtinguts durant la seua estada. Amb el títol “Monitoratge ultrasònic del procés de regeneració òssia guiada en implantologia dental.” Va presentar el seu TFM a la primera edició dels Premis Càtedra IVIO-UPV, i va aconseguir ser el guanyador.

GUANYADOR DE 2018: JUAN CARLOS BERNABEU MIRA

Juan Carlos, graduat en Odontologia per la Universitat de València, va guanyar el premi de la segona edició dels Premis IVIO-UPV. El seu TFG “Estudi in vitro sobre el comportament tèrmic, pressió i desgast físic-mecànic de la fresa quirúrgica durant el fresat del llit implantològic: material i disseny.”, basat en un estudi in vitro per a comparar la variació tèrmica mitjana de les freses quirúrgiques utilitzades durant la preparació del llit dels implants dentals, va ser guardonat amb la distinció que atorga la Càtedra.

GUANYADOR DE 2019: TOMY TAMIM MURRAT

Quan Tomy va triar la temàtica del seu Treball de Fi de Grau d’Odontologia per la Universitat Cardenal Herrera-CEU va decidir unir odontologia i tecnologia en considerar que és fonamental per a poder fer el treball com a odontòleg de forma eficaç i així oferir sempre als pacients les millors opcions. El seu TFG, titulat “Rendiment d’Unió de ciments autoadhesius sobre zirconi i CAD/CAM.” va obtenir la sentència a favor del tribunal dels Premis Càtedra IVIO-UPV.

PREMIS CÀTEDRA IVIO-UPV Al MILLOR TFG/TFM 2020: CONTINUACIÓ I ADAPTACIÓ A LA NOVA REALITAT UNIVERSITÀRIA

Malgrat la pandèmia, la Càtedra IVIO-UPV vol continuar premiant el treball i l’esforç dels nous titulats. Per això no solament ha continuat vigent, sinó que a més va estendre el període de presentació de treballs per a participar en la quarta edició fins al final del 2020 per a adaptar-se als ajornaments de presentació i defensa dels TFG i TFM que les universitats havien fixat a causa de la interrupció normal del curs des de l’estat d’alarma iniciat al març de l’any passat. El treball guanyador s’anunciarà durant l’actual trimestre i es dotarà d’un premi valorat en 1.000 €, que permetrà al guanyador participar en un congrés, simposi o jornada especialitzada en el camp de la tecnologia odontològica, en el qual seran exposats els resultats del Treball de Fi de Grau o Màster.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook