Aplicació de sensors al sector sanitari en la III Píndola tecnològica de Safor Salut

El programa de cooperació Safor Salut ha celebrat la seua tercera Píndola Tecnològica mitjançant una sessió telemàtica dedicada a l’aplicació de dispositius IdC (internet de les coses) al sector sanitari, durant el matí del dijous 26 de novembre.

La implementació de tecnologies IdC als diferents àmbits sanitaris es presenta com una oportunitat per a augmentar la qualitat assistencial i millorar la gestió hospitalària, donant lloc a serveis sanitaris més personalitzats i eficients. La utilització de sensors autònoms i sense fils permet monitorar variables, obtenir lectures en temps real de les mateixes i programar alertes en funció dels valors aconseguits, suposant una millora de l’assistència en totes les etapes, des de la prevenció i diagnòstic fins al tractament i el seu control.

Amb l’objectiu final d’aportar informació per a incentivar la proposta de nous projectes d’R+D+i col·laboratius, durant la jornada, de la mà de personal expert procedent de diversos àmbits, s’han abordat els conceptes bàsics de IdC aplicats al sector sanitari i analitzat el procés de desenvolupament de solucions en aquest camp a través de projectes d’investigació i exemples aplicats amb èxit en el sector.

Amb aquest objectiu, l’esdeveniment ha reunit personal investigador del Campus de Gandia (Universitat Politècnica de València), personal sanitari del Departament de Salut de Gandia i de l’Hospital La Pedrera de Dénia, i empreses de la Safor pertanyents a la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES) amb inquietuds per a proposar idees i millores en l’atenció de pacients i la salut global de la població sobre la base d’aquesta tecnologia i amb capacitats per a ajudar a resoldre els reptes que presenta la integració de dispositius IdC a l’àmbit sanitari.

Entre els ponents, s’ha comptat amb la presència de Vicente Traver, membre del grup SABIEN-ÍTACA de la UPV; Pascual Escrivá, des del Servei de Pediatria de l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi; Sandra Sendra, investigadora del Campus de Gandia (UPV) i Salvador Rodrigo, en representació de l’empresa LOCATEC.

Tots ells han coincidit en el potencial que presenten les tecnologies IdC i l’impacte que generarà la seua aplicació a l’àmbit de la salut, el qual ofereix un gran nombre de casos d’ús i de desenvolupament de solucions IdC beneficioses tant per al personal sanitari com per als pacients i el seu entorn sociofamiliar, sent decisives per a la millora de la prestació de l’atenció sanitària i de la qualitat de vida de les persones.

Les aplicacions presentades per la investigadora Sandra Sendra són sistemes de baix cost que implementen tecnologies IdC amb aplicacions mèdiques: Sensor Bluetooth portàtil per a la detecció d’episodis epilèptics, Sistema d’ajuda de viatge i detecció d’obstacles per a persones amb discapacitat visual, Incubadora infantil intel·ligent basada en xarxes LoRa i Sistema mòbil sense fil no invasiu per a monitorar en temps real persones malaltes de la COVID-19 en residències.

Per a concloure la sessió, Jesús Alba, director del Campus de Gandia, ha incidit en la importància d’impulsar projectes d’investigació i innovació en salut relacionats amb aquesta tecnologia, animant a participar en el programa Safor Salut i ressaltant la capacitat de les tecnologies IdC per a respondre a les noves necessitats causades per la situació sanitària actual.

NOVA WEB SAFOR SALUT

Safor Salut posa a la vostra disposició la seua nova web i us convida a participar en la iniciativa.

Participar és molt fàcil! Si tens una idea de projecte o solució aplicada a l’àmbit de la salut i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, accedeix a la plataforma i introdueix la teua idea/repte. A més, pots revisar les idees/reptes ja introduïts i mostrar el teu interés contactant amb l’equip de Safor Salut.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis arlandis_ampviy@gva.esElena Carrió | carrio_elearg@gva.es

Empreses-FAESDiego Pérez | saforinnova@faesafor.com