Enrique González, nou becat de la Càtedra IVIO-UPV

ENRIQUE GONZÁLEZ MATEO REALITZA LES SEUES PRÀCTIQUES EN LA CÀTEDRA IVIO-UPV

L’enginyer tècnic de Telecomunicacions, Enrique González Mateo, s’ha incorporat a l’equip de la Càtedra IVIO-UPV del Campus de Gandia per a cursar les seues pràctiques en el camp de la investigació de les aplicacions dels ultrasons sobre teixits durs del cos.

Segons les seues pròpies paraules, des de xicotet ha considerat la música i la tecnologia com unes de les seues aficions, la qual cosa li va portar a estudiar el grau d’Enginyeria en Imatge de So en Telecomunicació en la Universitat d’Alacant. No obstant això, el grau li “va semblar poca cosa” i, per a continuar amb la seua formació, es va matricular en el màster en Enginyeria Acústica de la UPV.

El seu interés pels ultrasons va despertar gràcies al Doctor Francisco Camarena, professor d’Ultrasons del màster que estudia i director de la Càtedra IVIO-UPV. “Quan Francisco Camarena ens va presentar els projectes d’investigació del Ultrasound Medical and Industrial Laboratory (UMIL) em va picar encara més la curiositat sobre la infinitat d’aplicacions clíniques que poden tenir aquest tipus de sons”, sosté. Aquest afany per ampliar els seus coneixements el va portar a contactar amb la Càtedra per a proposar centrar el seu Treball Fi de Màster en aquest camp. Arran del projecte d’investigació del seu TFM, va començar el seu període de pràctiques.

El treball investigador d’Enrique se centra a estudiar la construcció d’imatges mitjançant diferents tècniques d’excitació i post-processat del senyal rebut pel dispositiu que transforma els ultrasons en imatges. L’objectiu final de la seua investigació és contribuir a reduir les complexitats que comporta l’ús d’ultrasons sobre teixits durs, com poden ser les dents, per a reduir les reflexions que projecten i aconseguir unes imatges més detallades que permeten detectar trencaments i clivelles en les dents o els ossos, per tal de convertir-se en un substitut de les actuals radiografies i així evitar els efectes negatius sobre la salut que pot tenir l’exposició continuada a raigs X. També indica que aquest mètode fins i tot es podria traslladar fora del camp sanitari i utilitzar-se per a altres activitats, com la detecció d’esquerdes en bigues de formigó.

Respecte a la seua experiència com a estudiant i becari en les actuals circumstàncies derivades pel Coronavirus destaca la important tasca realitzada per tota la UPV i el seu equip docent per a adaptar-se a la formació en línia, així com les mesures aplicades per part de la IVIO-UPV que combinen la investigació en laboratori amb el teletreball per a garantir la seguretat de tots els seus membres.

Malgrat estar centrat al 100% en el seu treball com a investigador i en la realització del seu TFM, Enrique assenyala que gràcies a la bona acollida i el gran tracte que rep per part de la resta dels companys de laboratori, no descarta continuar investigant amb ells.

AMPLIAT EL TERMINI DE PRESENTACIÓ AL IV PREMI CÀTEDRA IVIO AL MILLOR TFG/TFM EN TECNOLOGIA ODONTOLÒGICA

La Càtedra IVIO-UPV estén el període de presentació de treballs per a participar en la quarta edició del Premi Càtedra IVIO al millor TFG/TFM en tecnologia odontològica fins al 31 de desembre de 2020. Podran presentar-se tots aquells estudiants que hagen presentat el seu TFG o TFM durant el curs 2019-2020 en els centres universitaris espanyols i que la seua temàtica s’emmarque en l’àmbit de la Càtedra.

La presentació de la sol·licitud haurà d’incloure un resum amb l’objectiu, la metodologia, els resultats i les conclusions més importants de la investigació realitzada. El premi, valorat en 1.000 €, permetrà al guanyador participar en un congrés, simposi o jornada especialitzat en el camp de la tecnologia odontològica, en el qual seran exposats els resultats del Treball de Fi de Grau o Màster.

Consulta tota la informació en les Bases Legals de la Convocatòria.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra iViO-UPV en la seua: blog / Twitter / Facebook