Intel·ligència artificial per a millorar l’atenció de pacients i la salut global

La Intel·ligència Artificial és ja una realitat que s’estén a tots els àmbits, entre ells el sanitari, on l’ús i aplicació d’aquestes tecnologies avança ràpidament per a oferir grans possibilitats i potencialitats que suposaran la transformació del sector. Aquest ha sigut l’eix central de la Primera Píndola Tecnològica organitzada pel programa de cooperació Safor Salut, celebrada el dijous 1 d’octubre de manera telemàtica.

La jornada ha reunit el personal sanitari del Departament de Salut de Gandia i de l’Hospital la Pedrera de Dénia, personal investigador del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i empreses de la comarca de la Safor interessades a desenvolupar projectes que implementen tècniques d’Intel·ligència Artificial, amb l’objectiu principal d’incentivar la cooperació en investigació i innovació entre el teixit industrial, el tecnològic i el sanitari per al desenvolupament de noves solucions en l’aplicació d’aquesta tecnologia al camp de la salut.

Jon Ander Gómez, expert en Intel·ligència Artificial de la UPV, ha sigut l’encarregat d’introduir els principals conceptes, dominis d’aplicació en el sector sanitari i reptes que ofereix la Intel·ligència Artificial en l’ús de dades mèdiques.

Al llarg de la sessió, professionals dels tres sectors han intervingut per a presentar projectes fonamentats en tècniques d’Intel·ligència Artificial i compartir experiències i perspectives respecte als desafiaments i oportunitats que suposa aquesta tecnologia en la seua aplicació a l’entorn mèdic-hospitalari.

L’esdeveniment ha comptat amb la participació de Jesús Tomás, expert en sensors i Intel·ligència Artificial amb aplicacions mèdiques del Campus de Gandia, que ha presentat el projecte INTEMASC, l’app que empra tècniques d’intel·ligència artificial basades en l’aprenentatge inductiu o automàtic aplicades al reconeixement d’imatges per a detectar la correcta col·locació de la màscara. Un projecte en desenvolupament en el qual també participa Jaime Lloret,, investigador del campus, realitzat en col·laboració amb personal d’infermeria del Departament de Salut de Xàtiva-Ontinyent i destinat a conscienciar sobre la importància de l’ús adequat de la màscara en temps de la Covid-19.

La jornada ha acabat amb la reflexió de Joaquín Miñana, Gerent del Departament de Salut de Gandia, que ha destacat la importància de mantenir una xarxa d’interrelacions entre professionals de diferents sectors que promoga el suport mutu i permeta compartir coneixements i experiències que resulten útils per a tots.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb la Intel·ligència Artificial aplicada a l’àmbit de la salut i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-la a terme, envia la següent fitxa  a l’equip Safor Salut per mail i t’ajudarem a trobar-lo.

PRÒXIM ESDEVENIMENT

Durant la Píndola d’innovació, l’equip de Safor Salut ha anunciat la realització de pròxims esdeveniments. El primer d’ells és un taller de co-creació, programat per al dia 15 d’octubre, en el qual es donarà continuïtat a la sessió celebrada.  En aquest taller es treballaran les idees extretes de la Píndola de manera conjunta entre els socis del Programa a més de totes les parts involucrades o interessades, amb la finalitat de generar noves propostes de projectes d’investigació i innovació cooperatius per al desenvolupament de productes i serveis innovadors.

BUENA VALORACIÓN

El programa Safor Salut 2020 cuenta con el respaldo de la Agencia Valenciana de la Innovación (AVI), dentro del Programa de Acciones Complementarias de impulso y fortalecimiento de la innovación, tras obtener la máxima puntuación en el baremo realizado por la Comisión Evaluadora.

BONA VALORACIÓ

El programa Safor Salut 2020 compta amb el suport de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), dins del Programa d’Accions Complementàries d’impuls i enfortiment de la innovació, després d’obtenir la màxima puntuació en el barem realitzat per la Comissió Avaluadora.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada | prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.esElena Carrió | carrio_elearg@gva.es

Empreses-FAES: Diego Pérezsaforinnova@faesafor.com