Quatre joves s’incorporen al Campus de Gandia en investigació

Juan González, Enrique Ramis, Blanca Feliu  i Neus Montoro s’han incorporat recentment al Campus de Gandia gràcies a les ajudes per a la promoció d’ocupació jove i implantació de la Garantia Juvenil en R+D+i. Una actuació que s’emmarca en el Subprograma Estatal d’Incorporació, dins del Programa Estatal de Promoció del Talent i la seua Ocupabilitat en R+D+I, en el marc del Pla Estatal d’Investigació Científica i Tècnica i Innovació 2017 -2020.

L’acció, finançada per l’Agència Estatal d’Investigació i cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE) i la Iniciativa d’Ocupació Juvenil (IEJ), té com a objectiu la contractació laboral durant un període de dos anys de personal titulat menor de 30 anys com a personal tècnic i de gestió d’R+D+i.

Juan González, graduat en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i especialitzat en Bioinformàtica i Bioestadística, entra a formar part del grup d’investigació “Comunicacions Multimèdia Interactives i Immersives (IMMERSIVE INTERACTIVE MEDIA, IIM)” del Campus de Gandia, dirigit per Fernando Boronat. Durant 2 anys, Juan participarà com a tècnic de suport en la línia d’investigació en sistemes multimèdia immersius, de realitat virtual (RV) i augmentada (RA), multi-sensorials, interactius i col·laboratius en xarxa, col·laborant, a més, en el muntatge i prova de nous prototips, així com en els processos d’avaluació d’aquests. En l’actualitat, el grup d’investigació també està realitzant projectes d’investigació i innovació en altres línies, en els quals també col·laborarà, com són els projectes de desenvolupament d’un innovador sistema de visió estereoscòpica i de disseny d’un sistema per a estudiar paràlisis facials.

Enrique Ramis compta amb formació en Enginyeria Mecànica, complementada amb un Màster en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials.  Al campus treballarà en l’equip de Jesús Alba realitzant assajos de caracterització acústica i tèrmica de materials  a partir de recursos naturals sostenibles en les cambres acústiques. Actualment es poden desenvolupar nous materials a partir de recursos naturals respectuosos amb el medi ambient, reutilitzables i reciclables, però això comporta un nou enfocament de solucions tecnològiques, normativa i modelatge. Enrique treballarà en la millora, consolidació, programació i automatització de protocols de caracterització d’aquests  materials i dispositius des del punt de vista acústic.

Blanca Feliu va cursar tant el Grau de Ciències Ambientals com el Màster en Avaluació i Seguiment ambiental en Ecosistemes Marins en aquesta Universitat. Ara s’incorpora a l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres – IGIC donant suport als grups de Silvia Falco, Francisco Martínez Capel i Tomás Sogorb. Treballarà en projectes d’investigació de caràcter ambiental on realitzarà mostrejos en ecosistemes fluvials, estuaris i marins. A més, col·laborarà en projectes ecològics, de gestió de recursos hídrics, aqüicultura, topografia, tecnologia d’aliments i ciències de la salut, que requereixen de l’anàlisi química i d’organismes. Blanca té l’oportunitat d’entrar en contacte amb tecnologia d’última generació, utilitzada tant per la Universitat com per les administracions i les empreses, que li permetrà desenvolupar les seues capacitats en sistemes de control.

Finalment, Neus Montoro és la nova tècnica de suport a la gestió de la R+D+i i participarà en activitats de promoció, difusió i divulgació científica. Neus, és graduada en Comunicació Audiovisual i ha cursat el Màster de Postproducció Digital impartit al Campus. Per això, és coneixedora del paper fonamental que ocupa la comunicació com a mitjà de transferència del coneixement científic a la societat. “La comunicació científica és vital per a despertar l’interès de la societat per la ciència i investigació, així com per a donar suport al personal investigador i atraure finançament”.

Ajudes finançades per: