IVIO rep el premi FAES 2018 pel seu compromís amb la investigació i formació

En la passada edició dels premis de la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES) es va posar en valor la labor que duu a terme l’Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques (IVIO).

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València va distingir l’empresa Biocenosi, propietària de la marca IVIO Dental, pel seu compromís amb la investigació i les beques a estudiants universitaris, a través de la Càtedra IVIO-UPV. El director del Campus de Gandia de la UPV, Jesús Alba, va ser l’encarregat de lliurar el premi al conseller delegat, Joan Faus López, que va recordar la importància de la simbiosi entre les empreses i la docència.

Biocenosi és una empresa dedicada a l’administració i gestió de clíniques dentals, com és IVIO Dental. Aquesta exerceix una doble funció, d’una banda és una clínica amb una trajectòria de més d’una dècada i per una altra un institut que forma professionals de l’odontologia. La clínica aplica materials i processos de bioenginyeria desenvolupats al Campus de Gandia.

Reconeixement a l’esforç

La col·laboració entre IVIO Dental i el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València és estreta i es duu a terme a través de la Càtedra IVIO-UPV, creada l’any 2016 i dirigida pel professor i investigador Francisco Camarena. La finalitat és fomentar la divulgació, la investigació i la docència entre els professionals i estudiants de tecnologies que puguen ser aplicades a l’odontologia.

Gràcies a aquesta Càtedra, Gandia està en el mapa dels centres d’investigació en odontologia capdavanters a Espanya. Els alumnes de la UPV presenten els treballs realitzats durant el màster en prestigioses revistes i congressos. El més recent, Josep Rodríguez, premiat en el Congrés Tecniacústica pel seu treball “Monitoring the setting of bone cements using ultrasonic”, que és part d’una de les línies de treball principal en la investigació sobre l’aplicació d’ultrasons en odontologia que promou la Càtedra IVIO-UPV.

Dins de les accions que promouen la formació i la investigació s’incorporaran durant aquest mes:

– Una beca de col·laboració per a estudiants del Màster en Enginyeria Acústica

– Un contracte de pràctiques per a estudiants de Comunicació Audiovisual

– Un contracte d’investigador

Aquestes accions se sumen als dos contractes d’investigació i dues beques de col·laboració dins de l’equip humà de la Càtedra al Campus de Gandia. Una aposta ferma en la mateixa direcció per la qual IVIO Dental ha rebut el premi FAES en la seua edició de l’any 2018.

Més informació i consulta sobre les activitats de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador en el Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook