jaime lloret igic upv rector

L’IGIC inicia una nova etapa

Jaime Lloret, nou director de l’Institut de Recerca per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC) des de gener del 2017, presenta les línies principals d’actuació per a l’Institut situat en el Campus de Gandia.

Després de poc més de 8 anys d’existència, l’IGIC ha aconseguit grans assoliments i fins i tot s’ha situat, durant anys, entre les 15 primeres entitats de recerca, de les 83 presents en la UPV. A més, gràcies a l’anterior directiva, la unitat mixta UPV-IEO s’ha fet una realitat, de la qual estan sorgint grans projectes. És per això que, en els pròxims anys, la meua obstinació estarà encaminada al reforç d’aquestes línies.

Jaime Lloret Campus de Gandia IGIC

Ens centrarem a aconseguir 3 objectius principals:

1.Que l’IGIC siga un Institut Universitari.

2.Impulsar un programa de doctorat relacionat amb la recerca de l’IGIC amb seu a Gandia.

3.Promoure la col·laboració amb empreses i augmentar les sol·licituds de projectes nacionals i europeus.

LA RECERCA COM A EIX

Els instituts universitaris gaudeixen d’avantatges en finançament i reconeixement davant d’un altre tipus d’instituts i centres de recerca. Per tant, el fet de ser institut universitari serà molt avantatjós per als membres de l’IGIC. Per a aconseguir aquest objectiu, és necessari que complim 4 dels 9 indicadors de les estructures de recerca (3 de recursos humans, 3 de producció científica i 3 de volum d’activitat). D’aquesta manera, treballarem per a augmentar les sinergies entre els grups de l’IGIC i impulsar més activitats científiques. Lògicament, açò portarà el fet que s’incremente la producció científica individual dels membres de l’IGIC, la qual cosa serà beneficiós per a tots.

La creació d’un programa de doctorat amb seu en el Campus de Gandia permetrà que els alumnes que estan cursant els màsters del Campus no s’hagen de traslladar a altres campus de la UPV o altres universitats. Aquests alumnes seran els nous investigadors de l’IGIC, els que ens permetran créixer com a institut i ens ajudaran a generar noves activitats científiques i a signar contractes amb empreses.

PROJECCIÓ NACIONAL I INTERNACIONAL

Aquests primers 8 anys de l’IGIC han permès generar coneixement i també crear productes i prototips que han de donar-se a conèixer a les empreses. És necessari que siguem molt visibles, no solament a la comarca de la Safor, també més enllà de la província de València o fins i tot en l’àmbit internacional.

igic campus gandia upv

La nostra característica com a institut multidisciplinari ens dóna avantatges per a sol·licitar projectes nacionals i europeus i hem d’explotar aquesta característica. Per això, dedicaré un gran esforç a promoure la col·laboració amb empreses a través de contractes, i també perquè es vegen incrementades les sol·licituds de projectes en convocatòries públiques nacionals i Europees.

TREBALL EN EQUIP

En aquesta nova marxa, Vicent Estruch continuarà en el seu lloc com a secretari; la seua experiència en els 8 anys anteriors farà molt més fàcil poder començar a treballar de forma immediata en els objectius marcats. A més, l’IGIC ha reformulat els seus Grups de Recerca. Aquests són els grups i els seus corresponents representants:

• Aplicacions matemàtiques i estadístiques. Bernat Roig