Programes “Ciència propera”

Ciència Propera és un programa de ràdio de divulgació científica, que compta amb 12 capítols, realitzats des del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

S’ha emés a Radio Gandia, cadena SER, els dilluns dins del programa Hoy por Hoy (aproximadament a les 12:30) i en la ràdio de la UPV els dilluns a les 16:00h.

Està finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Economía y Competitividad i la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia.

Sinopsi programa 1:

Entrevista de presentació del programa i reportatge sobre els efectes del canvi climàtic en la Mediterrània, amb Miguel Rodilla.

Sinopsi programa 2:

Entrevista sobre la importància de l’equip en la recerca, amb Pilar Donat. Reportatge sobre els cabdals ecològics, amb Francisco Martínez-Capel.

Sinopsi programa 3:

Entrevista sobre la pesca artesanal i la seua relació amb el turismo, amb Luis Miret i Paloma Herrera. Reportatge sobre el turisme experiencial, amb Maria José Viñals.

Sinopsi programa 4:

Entrevista sobre el disseny de metamaterials contra el soroll, amb Victor Sánchez. Reportatge sobre claus per a augmentar el valor d’una destinació turística, amb Juan Miguel Baixauli.

Sinopsi programa 5:

Marga Cabrera ens parla sobre la comunicació digital i el seu projecte “Observatorio de Nuevos Medios”. En el reportatge, la Gastrocasa, una iniciativa innovadora en turisme.

Sinopsi programa 6:

Entrevista a Raquel Bartual, jove enginyeria de telecomunicacions del Champi Women Racing. En el repotatge, Lola Teruel, parla de la comunicació de les destinacions turístiques.

Sinopsi programa 7:

Entrevistem a José F. Montserrat sobre les noves xarxes mòbils, les 5G. En el reportatge, estudi de l’impacte acústic en la N-332.

Sinopsi programa 8:

Entrevista a Paco Camarena sobre les aplicacions mèdiques dels ultrasons. En el reportatge, Jaime Lloret ens introdueix en el món de la intel·ligència artificial.

Sinopsi programa 9:

Entrevista a José Marín-Roig, director de la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia i reportatge sobre dos joves que ja es dediquen a la recerca i la innovació.

Sinopsi programa 10:

Entrevista a Fernando Boronat, que està treballant en diverses línies de recerca relacionades amb la realitat virtual. En el reportatge, Carmen Gómez, química analítica, ens parla de un nou sistema de mostreig.

Sinopsi programa 11:

Entrevista a Jesús Villaplana, sobre la situación del samaruc. En el reportatge, ens ocupem de la jornada “De la Safor al món”.

Sinopsi programa 12:

Entrevista a Héctor Pérez, professor del Campus de Gandia, sobre la narrativa serial; en la segona part, parlem amb Victor Espinosa, director de la UTEM.

També disponible a iTunes