UPV GANDIA CIENCIA

La importància de la ciència en la societat

Què és la difusió i la divulgació científica? Per què les universitats tenen la responsabilitat de compartir amb la societat els seus coneixements? L’objectiu de la divulgació científica és fer accessible la ciència al públic en general i es basa tant en la responsabilitat dels científics de retre comptes a la societat del seu treball com en la necessitat d’aconseguir que la societat tinga accés al coneixement científic.

Per aquesta raó, el Campus de Gandia realitza any rere any distintes accions destinades a la difusió i la divulgació científica en àmbits molt diversos. Entre els esdeveniments, congressos i jornades organitzades podem destacar:

Redes socialesD’altra banda, es realitzen distintes accions, tant en línia com d’altres, per a difondre el I+D+i  que es realitza al Campus:

• Difusió mitjançant notes de premsa de l’activitat investigadora del Campus en col·laboració amb la Unitat de comunicació científica de la UPV.
  • Producció de continguts específics per a Facebook i Twitter.
  • Utilització i promoció de l’etiqueta #UPVGandiaCiencia
  • Àlbum d’investigació en Flickr que recull l’activitat investigadora de les diferents estructures d’investigació.
  • Canal de YouTube on s’inclou una llista de reproducció de vídeos sobre investigació.
  • Diari d’un investigador. Es tracta d’una sèrie de peces audiovisuals protagonitzades per investigadors que realitzen la seua activitat investigadora en el nostre campus.
  • Programa de televisió Telegrafies, amb notícies setmanals sobre ciència i innovació. Que compta amb 8 temporades en antena i més de 175 programes.
  • Presentacions i documents científics per a veure i descarregar en SlideShare.

El Campus de Gandia compta en l’actualitat amb més de 3.000 seguidors en Facebook i més de 2.000 en Twitter. A més en el seu canal de Flickr hi ha més de 300 fotografies relacionades amb la divulgació de la ciència i la investigació. En Youtube, el Campus comparteix la seua activitat investigadora i apropa la ciència a través dels 70 vídeos destinats en exclusiva a aquest fi.