Investigació i innovació en processos de gestió hospitalària

Explorant noves fronteres per a la gestió hospitalària

Recentment, el programa de cooperació “Safor Salut” va reunir destacades persones expertes del sector sanitari, tecnològic i empresarial en una jornada tècnica dedicada a la investigació i innovació en processos de gestió hospitalària. Aquest esdeveniment, celebrat de manera presencial a l’Hospital Universitari Francesc de Borja a Gandia, va marcar una fita en connectar diverses àrees per a fomentar la creació de projectes innovadors en l’àmbit de la salut.

Avanços i eines disruptives

En l’esdeveniment es van presentar metodologies efectives destinades a optimitzar els processos de gestió hospitalària mitjançant la innovació. Es van identificar els processos fonamentals del sistema, on la implementació d’eines i metodologies provades en diversos entorns poden produir un avanç significatiu en la gestió. A més, es va fomentar la creació d’equips de treball capaços de convertir aquestes idees en projectes concrets.

Durant la jornada, es van presentar casos d’èxit i eines disruptives que prometen transformar la gestió hospitalària. Pedro Rollán, gerent de l’Hospital Francesc Borja de Gandia, i Jaume Morera, director de l’Hospital de llarga estada-HACLE La Pedrera, van compartir la seua visió sobre l’aplicació de metodologies innovadores per a optimitzar els processos hospitalaris clau.

Col·laboració interdisciplinària

Des de la perspectiva empresarial, Ernesto Beltrán del Grup Innova va destacar diverses metodologies efectives per a innovar en la gestió de processos i aplicacions, mentre que Julio García de la Universitat Politècnica de València va emfatitzar sobre la importància de la innovació des de la direcció hospitalària. Gema Ibáñez també de la UPV, va aportar la seua experiència en l’optimització contínua de processos a través de la mineria de dades interactiva.

Oportunitats de finançament

La jornada va concloure amb Francisco Oltra de Fisabio, que va presentar oportunitats concretes de finançament per a projectes d’investigació i innovació en gestió hospitalària.

En aquests moments està oberta la primera fase del programa UniSalut (presentació d’idees i l’esborrany de la convocatòria ja es pot consultar en la web).

La jornada va donar lloc a un animat debat obert en el qual es van identificar processos en què pot focalitzar la investigació i la innovació.

Si tens una idea de projecte innovador i necessites un soci en l’àmbit sanitari, universitari, empresarial o social, et convidem a compartir la teua proposta en www.saforsalut.es/ideas-retos.T’ajudarem a trobar el soci ideal i fer realitat el teu projecte.

Equipo Safor Salut

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es, Amparo Estruch | maesmon@upv.es

FISABIO: María Prada | maria.prada@fisabio.es, Amparo Arlandis | amparo.arlandis@fisabio.es

Empresas-FAES: Josep Miquel Juan | mjuan@cev.es, Fina López | info@faesafor.com